Anul acesta, Timac Agro a împlinit 16 ani de activitate în România. „An după an am reușit să creștem, astfel încât să ajungem să devenim unul dintre liderii pieței de fertilizanți din România”, a spus Adrian Drăgan, CEO Timac Agro pentru Regiunea Nordul Mării Negre.
Secretul reușitei – expertiza venită de la fermieri
După spusele domniei-sale, secretul constă în contactul strâns pe care reprezentanții companiei îl au cu fermierii. „La nivel mondial, peste 3.000 de consilieri ai noștri țin legătura zi de zi cu clienții. Asta înseamnă cam 20.000 de vizite pe zi, ceea ce se însumează în patru milioane de întâlniri pe an. În cadrul acestora, fermierii își prezintă problemele, care sunt transmise către Centrul Mondial de Inovare al Grupului Roullier, din care face parte compania. Acolo sunt găsite soluții adaptate fiecărui caz. Așa se face că există o expertiză uriașă. Atunci când un fermier vine cu o problemă, este practic imposibil să nu existe deja soluții pentru ea, căci ne-am mai confruntat cu situații similare. Astfel, suntem în măsură să oferim soluția pe loc. Asta este ceea ce noi avem și nu au alții”, a detaliat reprezentantul Timac Agro.
Karina Kuzmak, CEO Timac Agro International
O fabrică pentru fermierii din Bărăgan și Moldova
În cursul anului 2020, când din cauza pandemiei multe companii s-au aflat în situația de a reduce activitatea și de a trimite oameni în șomaj, Timac Agro și-a mărit echipa cu 30 de tineri specialiști. „A fost rezultatul faptului că partenerii noștri ne-au simțit capabili să-i ajutăm să-și rezolve problemele, iar noi am răspuns la nivelul așteptărilor lor”, a mai arătat Adrian Drăgan.
În anul 2021, Timac Agro a dat încă o dovadă a gândirii sale strategice. În doar un an a ridicat la Brăila o fabrică destinată producerii de îngrășăminte lichide. Noul centru industrial „Danubius” are o capacitate de producție cuprinsă între 75.000 și 100.000 de tone de îngrășăminte lichide pe an. Investiția s-a ridicat la cinci milioane de euro, dar există posibilitatea să ajungă la o sumă dublă, prin extinderea proiectată pentru următorii ani.
Fabrica este destinată în primul rând producției pentru România și Republica Moldova. Amplasamentul a fost stabilit la Brăila pentru că, pe de o parte, transportul materiilor prime se face mai avantajos pe Dunăre, iar pe de altă parte pentru că se află în proximitatea importantelor zone agricole din Bărăgan și Moldova.
De la dreapta la stânga: Ionel Bursuc, Adrian Drăgan, Marius Marica – director marketing Timac Agro Romania și Cristian Oanță – Supply chain și Industrial
Îngrășămintele lichide, un posibil răspuns la secetă
Îngrășămintele lichide sunt un produs oarecum nou pentru fermierii români. După cum spune Ionel Bursuc, directorul executiv al Timac Agro România, deocamdată doar 1% dintre fermierii români le folosesc, iar în total acoperă abia 2% din piața de îngrășăminte din țara noastră. „Aceste produse reprezintă, în mare parte, o soluție la secetă. Formula lichidă face ca fertilizantul să poată fi folosit de plantă chiar la momentul administrării. Față de îngrășămintele granulate, avantajul este că nu e nevoie de umiditate în sol pentru ca substanța să poată fi asimilată de plante. Ca atare, dacă e administrat atunci când trebuie, rezultatele sunt mult superioare”, a evidențiat Ionel Bursuc.
Amortizare din primul an
În plus, Timac Agro România oferă soluții complete pentru aplicarea noii tehnologii. Pe lângă fertilizanții propriu-ziși, oferă și penele de depozitare, precum și duzele de aplicare.
Deși mai scumpe, aceste produse sunt mai performante. Conform datelor prezentate, cheltuielile legate de perna de depozitare și duzele de aplicare, în cazul unei ferme de aproximativ 150 – 200 hectare, se amortizează încă din primul an, ca urmare a sporului de producție.
La 16 ani de la începutul activității sale, Timac Agro România a dovedit că este o companie care știe să crească făcându-și clienții să crească. Alături de un astfel de partener, succesul apare ca o certitudine, nu ca un obiectiv!
GAMA SYNERTECH
Timac Agro a anunțat lansarea gamei SynerTech, care va cuprinde 11 produse noi destinate fertilizării culturilor de grâu, rapiță, porumb și floarea soarelui. Majoritatea produselor poartă nume împrumutate de la vechile orașe daco-romane, precum Napoca, Pelendava, Argedava, etc., ca un simbol al faptului că sunt adaptate necesităților specifice din zona României.
Trei dintre aceste produse, destinate culturii grâului, au fost deja comercializate, iar altele două au devenit disponibile de curând. Până în primăvară, când va veni vremea culturilor cărora le sunt destinate, vor fi disponibile și celelalte. Evident, produse la Brăila!
un articol de
ALEXANDRU GRIGORIEV