Este vorba de FS 360 C-EM, FS 410 C-EM, FS 460 C-EM și FS 510 C-EM, cea din urmă fiind modelul cel mai evoluat de motocoasă STIHL care se găsește acum pe piață. Primele două motocoase sunt modele nou introduse pe piață în acest an, fiind destinate cosirii ierbii aspre, a hățișurilor și vegetației sălbatice.
Toate aceste utilaje sunt destinate cosirii suprafețelor întinse sau pentru tăierea și tocarea vegetației în pădure. Mânerul este multifuncțional, pentru două mâini, de tip “coarne”, putând fi adaptată și o centură pentru ca activitatea să fie ergonomică. Noile motocoase FS 360 C-EM și FS 410 C-EM sunt dotate cu motoare 2-MIX, cu consum și emisii reduse, dezvoltând 2,3 CP, respectiv 2,7 CP.
Unealta de tăiere standard folosită pentru aceste utilaje este cuțitul tăietor pentru tufișuri.
Ce este tehnologia M-Tronic
Vorbim despre cea mai evoluată tehnologie existentă pe motoarele în doi timpi destinate utilajelor de îngrijit spațiile verzi. Practic, M-Tronic face un management total al timpilor de aprindere, al consumului de combustibil, al amestecului de aer și al condițiilor atmosferice. Astfel, nu mai este necesară ajustarea manuală a setărilor carburatorului.
M-Tronic monitorizează în permanență sarcina care există pe utilaj, calculând viteza motorului și optimizând nivelul de combustibil necesar. Mai mult decât atât, M-Tronic reține parametrii de funcționare, iar la o repornire a motorului sunt folosite aceleași setări, fapt ce reduce considerabil consumul de combustibil.
Compania STIHL a dezvoltat patru game de motocoase pe benzină, în funcție de aplicațiile la care sunt folosite și nivelul de experiență al utilizatorilor. În total, la dealerii STIHL se găsesc nu mai puțin de 16 modele de astfel de utilaje, cu puteri de la 0,9 CP până la 3,3 CP.
Text și foto: STIHL ROMÂNIA
STIHL ROMÂNIA: DOUĂ BRANDURI ȘI O REȚEA DE 200 DEALERI
În prezent, rețeaua STIHL din România este formată din 200 de dealeri, care operează 320 de magazine și spații de service. STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas Stihl. Veniturile grupului în 2015 au fost de 3,25 miliarde de euro, în creștere cu 8,9% față de 2014.
STIHL România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL și VIKING.
Articol publicat in Revista Ferma nr. 12 (173 – 1-31 iulie 2016)