“I-am dat această denumire deoarece împreună cu partenerul nostru BNP Paribas Leasing am creat un instrument financiar prin care orice fermier eligibil să poată achiziționa o semănătoare, cu un avans minim și cu o dobândă foarte mică. Perioada de finanțare este pe 3 ani, 2 ani sau 1 an, în funcție de opțiunea fermierului”, explică Marius Mitra, Area Manager Sola pentru Europa de Est.
Tot în această campanie, grupul Sola mai vine și cu o noutate de ordin tehnic pentru semănătorile sale. Este vorba de o evoluție a elementului Prosem, sub denumirea Prime Planter, care are o cameră de distribuție în care prinderea este magnetică. Astfel, discurile de semințe au durată de viață foarte mare, întrucât s-a redus mult frecarea. Un element foarte important este unghiul de 9 grade dintre cele două discuri, care permite o penetrare a solului fără probleme, în condiții dure și, de asemenea, o răsărire timpurie, după cum au demonstrat-o și testele Agro d’oc. “Agro d’oc este o asociație de o mie de fermieri din Franța care face diferite teste comparative pe utilaje de același fel de la producători diferiți. Teste la care noi am participat doi ani la rând, împreună cu alte branduri de renume, și am ieșit pe locul întâi de fiecare dată, la mai multe categorii: ca viteză de răsărire, ca număr de plante răsărite, ca dezvoltare a plantelor și ca randament la recoltare pe cultura de porumb”, adaugă reprezentantul Sola în România.
Rezultatele din ce în ce mai bune îi ambiționează pe spaniolii de la Sola să se dezvolte tot mai mult. Astfel, grupul a prevăzut, în planurile imediate de viitor, dezvoltarea gamei de semănători de prășitoare pentru fermierii mari, de 16, 24, 36 de rânduri, precum și a semănătorilor “Twin row” pentru soia, dar și semănătorile “Custom made” pentru producătorii de semințe.
Unde găsiți semănătorile Sola?
Grupul Sola a creat în România o rețea de dealeri care acoperă întreg teritoriul României. Astfel, pentru zona de sud-est și zona limitrofă București, dealerul este Agromec Stefănești; pentru zona sud-vest Cesivo Agricultura; pentru zona vest Vest Tract; pentru zona nord-vest Smart Agro Machines, iar pentru zona est Green Expert.
“Prețurile utilajelor noastre sunt publice și se regăsesc în baza de prețuri de referință AFIR care, în opinia noastră, este foarte utilă, deoarece fermierii pot face singuri comparația. Cu toate că produsele noastre au demonstrat că pot depăși alți producători atât din punct de vedere al calității cât și al rezultatelor, ca prețuri suntem mult sub competitorii noștri”, ține să precizeze Marius Mitra. Acesta consideră de altfel că, în România, piața semănătorilor este și va fi în continuă creștere de la an la an, datorită nevoii de utilaje și se va vedea o tendință în conservarea terenului prin achiziția de utilaje cu care se poate lucra în minimum tillage sau no tillage. Deci prevedem o creștere a cerinței de utilaje pe aceste tehnologii.
O gamă diversă de semănători
Istoria Sola în materie de semănători începe în anii ‘50, în urma demarării unei afaceri de familie, de către Andreu Sola Suarez. ~n acele vremuri tulburi ale Spaniei, piața de utilaje avea nevoie de producători autohtoni care să satisfacă cererea fermierilor. La început s-au produs semănători de păioase, mecanice, simple, dar în același timp foarte rezistente. De-a lungul timpului semănătorile au evoluat încorporând tehnologie din ce în ce mai avansată și raportându-se tot timpul la cerințele fermierilor.
Astăzi, grupul Sola produce una dintre cele mai diverse game de semănători, atât de precizie, cât și de cereale, atât mecanice, cât și pneumatice, semănători care pot fi folosite atât pe terenuri prelucrate, cât și pe minimum tillage sau no tillage.
O caracteristică principală a semăntorilor producătorului spaniol este versatilitatea. “De exemplu, la semănătorile de precizie, prin adăugarea câtorva accesorii, acestea pot fi folosite atât în campania de primăvară în teren prelucrat, cât și în campania de vară pentru cultura dublă sau direct în miriște”.
Pe lângă versatilitate, gama de semănători Sola are ca și caracteristici principale diversitatea, rezistența și, implicit, costuri reduse de întreținere, susține Marius Mitra, Area Manager Sola pentru România. “Diversitatea se referă la faptul că se adresează tuturor categoriilor de fermieri, iar semănătorile pe care le dezvoltăm se vor adresa în special fermierilor mari. Rezistența se referă la faptul că sunt testate pe unele dintre cele mai dure terenuri din Spania. De altfel, fabrica Sola se află la o altitudine de 800 m, practic la munte, unde terenul este foarte dur”, spune Marius Mitra.
Gabriel DOBOȘ
Articol publicat in revista Ferma nr.3(164) 15-29 februarie 2016