Mişcarea oscilatorie rectilinie lină şi precisă reprezintă un mare avantaj în situaţiile în care se lucrează cu încărcător frontal. Sistemul cuprinde, de asemenea, frâna de mână integrată în bord, ceea ce înseamnă mai multă siguranţă în exploatare dar şi mai mult confort.
Pe lângă noul inversor de sens, noile tractoare din seria A au priză de putere cu două turaţii, acţionată de un ambreiaj hidraulic multidisc. Priza de putere este acţionată prin intermediul unor comutatoare simple, iar sistemul hidraulic asigură cuplarea uşoară, fără şocuri. Comutatoarele de comandă pot fi opţional amplasate pe apărătoarele de noroi.
Valtra A 93 – La fel de lin în ambele direcţii de mers
Noile tractoare din seria A sunt dotate cu motor AGCO Sisu Power, 3,3 litri, Common Rail. Sistemul Injecţia carburantului contribuie la reducerea zgomotului şi a consumului de combustibil. Odată cu introducerea sistemului de management electronic al motorului EMS, seria A este disponibilă cu pilot automat (cruise control).
Pentru operarea tirantului frontal şi a transmisiei a fost dezvoltată o serie de noi caracteristici automatizate. Sistemul electronic de comandă a cuplajului frontal, denumit Autocontrol, este deosebit de precis, iar comutatoarele pentru ridicarea /coborârea tiranţilor se află pe ambele apărătoare de noroi spate.
Caracteristica unică a tractoarelor Valtra, Autotraction, şi sistemul de tracţiune integrală sunt ideale pentru efectuarea sarcinilor ce necesită opriri şi porniri repetate. Pe lista de opţiuni este de asemenea inclus informatorul de bord Proline, existent până acum doar la seriile mai mari.
Confortul şoferului a fost ridicat la un cu totul alt nivel. Cabina a fost, de asemenea, adusă în era high-tech, iar nivelul de zgomot din interior a fost şi mai mult diminuat.
Pedalele suspendate, inclusiv ambreiajul acţionat electronic şi pedalele de acceleraţie, sunt uşor de utilizat, chiar şi cu ghete grele în picioare. Accesul în cabină se face mult mai uşor, datorită scării mai late.
Reglajul volanului şi al scaunului şoferului a fost, de asemenea, îmbunătăţit. În plus, clienţii nu mai trebuie să specifice că doresc o cabină de tractor forestier, deoarece cabina reproiectată este mult mai plată la partea inferioară. Pentru lucrările efectuate în silvicultură, cabina poate fi dotată cu pedală de acceleraţie în partea din spate şi o fereastră spate special proiectată pentru a facilita accesul conexiunilor cu distribuitorul.
Tractoarele din seria A echipate cu inversor de sens (înainte /înapoi) sunt disponibile ca modele HiTech.
SERIA A – HITECH