Mall-ul e în România locul cu de toate, unde ai intrat şi stai cu orele pentru shopping, socializare sau aruncatul cu privirea. Să nu uităm însă că din ce în ce mai multe vânzări se fac online. Iar faptul că românii încep să fie mai atenţi la ce mănâncă şi de unde îşi procură alimentele e un obicei încurajator pentru producătorii de la noi.
Pornind de la aceste trei elemente – mall, online şi producători, Vasile Grecu (Grupul de Acţiune Locală „Răsăritul Ţării Făgăraşului”) a gândit un proiect care să le combine. Aşa s-a născut MALL-ul ŢĂRĂNESC, un magazin virtual pentru produse de la ţară, menit să dezvolte pieţele locale.
„Mall-ul ţărănesc este un concept inovativ care îşi propune dezvoltarea unui comerţ civilizat şi eficient cu produse de la ţară, pe principiul înfiinţării şi dezvoltarii pieţelor locale exclusiv prin lanţuri scurte. Este un mall virtual alcătuit din mini-platforme virtuale, denumite Raioane cu produse ţărăneşti, organizate pe criterii geografice şi având un administrator de raion care gestionează o zonă geografică sau o formă de organizare bine determinată din România (un GAL, o comună, un ADI). Administratorul unui raion poate fi un operator privat, o asociaţie de producători, un ONG, o Autoritate publică locală. Cumpărarea online se va face printr-un sistem de abonament tip casă de comenzi pentru Coşul cu merinde de la ţară”, explică Vasile Grecu.
MALL-UL ŢĂRĂNESC: cine vinde, cine cumpără?
Din punct de vedere funcţional, la nivel micro-regional raionul cu produse ţărăneşti conţine două componente:
• un sistem de promovare şi comunicare bazat pe cele mai noi metode informatice (telefonul mobil, QR-code etc.), prin platforma www.malltaranesc.ro
• un sistem de curierat rapid specializat, menit să furnizeze produsele tranzacţionate dintre producător şi consumator într-un interval de maxim 24 ore.
IMPORTANT! Sunt admişi pe platformă toţi producătorii, indiferent de cantitatea sau de paleta de produse disponibile. Nu ne referim la calitatea produselor – care trebuie să fie impecabile – ci la sezonalitatea lor.
Pe larg despre cum funcţionează MALL-UL ŢĂRĂNESC în revista Ferma, ediţia 1-14 octombrie 2017!