Ministrul Agriculturii susține că nu vrea să concedieze pe nimeni, dar va reduce costurile. „Avem n directori, și n directori generali adjuncți pe care vreau să-i amputez. Nu dau pe nimeni afară, dar reduc costurile. Pentru că, în trecut, salariile erau mici, s-au înființat tot mai multe posturi de conducere. Acum, salariile din minister sunt foarte bune, un director ajunge la 2.000 de euro pe lună. Nu văd de ce să mai ținem o mulțime de funcții care nu se justifică. La AM-PNDR sunt doi directori generali adjuncți la 200 de angajați în centru și 80 în teritoriu, iar la APIA sunt 4.800 de angajați și trei directori generali adjuncți”, a declarat Irimescu, pentru Capital.
Potrivit unui proiect de act normativ, MADR va rămâne doar cu trei secretari de stat, în loc de patru. În schimb, secretarul general va avea doi secretari generali adjuncți.
• Direcția Generală Control, Antifraudă și Inspecții va fi desființată, odată cu postul de director general adjunct. Activitatea va fi preluată de către două direcții generale:
– Direcția Generală Inspecții, nou înființată, ce va avea în structură Direcția Monitorizare Inspecții, Verificare și Control, compusă din: Serviciul Inspecții, Verificare și Control și Serviciul Coordonare Compartimente Județene.
– Direcția Generală Control și Integritate, ce va avea în structură Direcția Control Intern, compusă din: Serviciul Control de Management și Integritate; Serviciul Metodologie, Monitorizare și Control Ex-post și Serviciul Control și Antifraudă Finanțări Buget Național și Fonduri Europene.
• Direcția Coordonare Politici Europene, Programe cu Finanțare UE și Relații Internaționale, precum și postul de director general adjunct din cadrul acestei Direcții se desființează.
• Direcția Generală Pescuit AM-POP se va numi Direcția Generală Pescuit AM-POPAM, conform noii denumiri a Programului. În noua structură se va înființa Serviciul control și se va desființa Compartimentul nereguli.
• Autoritățile de Management pentru POPAM și PNDR nu vor mai avea funcții de director general adjunct.
• Direcția Generală Dezvoltare Rurală AM-PNDR se reorganizează și va avea în componență 3 direcții și 3 servicii direct subordonate directorului general:
– Direcția Metodologie, Monitorizare și Coordonare, ce va avea în structură: Serviciul Metodologie, Serviciul Monitorizare și Serviciul Coordonare;
– Direcția Infrastructură Rurală și Măsuri de Investiții: Serviciul Infrastructură Rurală; Serviciul Măsuri de Investiții;
– Direcția LEADER, Măsuri de Investiții Nonagricole și Formare Profesională: Serviciul LEADER și Investiții Nonagricole; Serviciul Formare Profesională; Serviciul Asistență Tehnică; Serviciul Măsuri de Mediu, Climă; Serviciul RNDR.
• Direcția Generală Buget Finanțe și Fonduri Europene va avea în componență două direcții și două servicii coordonate direct de directorul general:
– Direcția Buget Finanțe: Serviciul Buget și Analiză Bugetară și Serviciul Finanțare a Formelor de Sprijin Acordate Producătorilor Agricoli;
– Direcția Fonduri Europene și Contabilizare Plăți (activitatea este în prezent organizată la nivel de serviciu – Serviciul fonduri europene și contabilizare plăți; funcția de șef serviciu este vacantă), care va avea în structură Serviciul Investiții și Achiziții și Serviciul Patrimoniu și Administrativ, ce va cuprinde Biroul Patrimoniu, Arhivă;
• Direcția Investiții, Achiziții, Patrimoniu se desființează. La fel și Direcția Generală Industrie Alimentară, a cărei activitate va fi preluată de Direcția Generală Politici Agricole și Industrie Alimentară, mai puțin activitățile de extensie, consultanță, cercetare și formare profesională, care vor fi coordonate de ministrul Agriculturii la nivel de serviciu: Serviciul extensie, consultanță, cercetare, inovare, formare profesională.
• Direcția Generală Politici Agricole și Strategii va fi reorganizată sub denumirea Direcția Generală Politici Agricole și Industrie Alimentară, și va include:
– Direcția Politici în Sectorul Vegetal (fosta Direcție organizări de piață în sectorul vegetal), cu Serviciul Industrie Alimentară, Serviciul RICA și Serviciul Comerț Exterior și Promovare;
– Direcția Politici în Zootehnie (fosta Direcție organizări de piață în sectorul zootehnic).
Ce se întâmplă cu directorii rămași fără scaune?
Cum posturile de conducere au fost ocupate prin concurs, pentru directorii rămași fără posturi va fi aplicat art. 100 din Legea 188/1999: după caz, numire, preaviz, examen, oferire funcție corespunzătoare conform legii.
Articol publicat in revista Ferma nr.2(163) 1-14 februarie 2016