”Enjoy, it’s from Europe”, adoptată de CE pe 13 octombrie 2015.
Fără sprijin național și cofinanțare UE de minim 70%
Bugetul UE pentru promovarea produselor agricole va crește anual până la 200 mil. euro în 2019 (în 2013 a fost de 61 mil. euro), în timp ce dispare cofinanțarea națională, astfel că vor fi condiții mai echitabile între producătorii din statele UE. Suma de 111 mil. euro include și cei 30 mil. de euro pentru sprijinirea producătorilor din sectorele laptelui și cărnii de porc.
De asemenea, ajutorul financiar UE va crește de la 50% la 70-80% și chiar până la 85% pentru Grecia și Cipru.
Noua politică de promovare extinde atât categoriile de beneficiari ai sprijinului, cât și tipul de produse pentru promovarea cărora se acordă finanțare. Astfel, vor putea fi promovate pe banii UE și produse procesate, precum pâine, paste făinoase, ciocolată, cu permisiunea de a specifica originea produselor.
Selecția programelor eligibile pentru finanțare se va face într-o singură fază, doar la Comisia Europeană.