Performanţa fermierilor cu care lucrăm s-a îmbunătăţit şi am putut constata acest fapt în volumele de producţie preluate de la aceştia.
Toate aceste rezultate şi efecte pozitive s-au întâmplat din mai multe motive:
• noi credem ca putem contribui în mod autentic la succesul fermierilor cu care lucrăm şi încercăm să nu ratăm nici o ocazie pentru a dovedi acest lucru;
• partenerii noştri fermieri sunt convinşi că alternativa oferită de Cargill este ceea ce au nevoie pentru a avea succes şi facem tot ce este posibil sa nu-i dezamăgim;
• partenerii noştri furnizori de produse şi servicii cred în capacitatea Cargill de a acţiona în piaţa agro a României în condiţii de concurenţă loială, comportament de afaceri etic şi cu respectarea tuturor promisiunilor, astfel încât Cargill să dovedească în permanenţă un comportament de piaţă predictibil şi care să genereze, în acelaşi timp, un volum de vânzări în creştere de la un an la altul;
• am înţeles că performanţa noastră şi performanţele fermei sunt legate în ambele sensuri: noi depindem de fermieri şi ei depind de noi. Avem responsabilitatea de a ne pune la treabă pentru a crea valoare la fermă, fiind totuşi permanent atenţi ca soluţiile propuse de noi, deşi nu întotdeauna cele mai ieftine, să nu mărească riscurile pe care fermierii trebuie să şi le asume;
• ne urmărim permanent performanţele personale, astfel încât cu toţii, ca echipă, să furnizăm fermierilor servicii de calitate;
• îmbunătăţirea performanţei noastre şi a fermierilor cu care lucrăm este susţinută de efortul permanent de a ne creşte capabilităţile şi de a ne proiecta procesele interne, astfel încât să putem tot timpul să facem ceea ce spunem că vom face şi să putem să facem din ce în ce mai multe lucruri valoroase pentru fermieri.
Performanţa cere investiţii
Sunt adeptul conceptului de piaţă liberă şi nu pot îndrăzni, nici măcar pentru un singur moment, să cred că o companie – oricât de mare ar fi – poate supravieţui (nici nu mai încape vorbă de creştere) fără a se adapta permanent la condiţiile mediului de afaceri exterior sau fără a fi competitivă în oricare dintre pieţele în care este prezentă.
Acesta este motivul pentru care activitatea de distribuţie de input şi activitatea de comercializare de cereale şi oleaginoase sunt în Cargill activităţi distincte, cu criterii de performanţă măsurate separat. De aceea, Cargill nu condiţionează vânzarea de input de achiziţionarea producţiei şi nici invers.
Nu toţi partenerii noştri au în plan o creştere semnificativă a nivelului de afaceri de la un an la altul şi totodată, nu toţi partenerii noştri sunt dispuşi să depună eforturi în plus faţă de cele depuse până acum pentru a realiza creşterile pe care şi le propun…
Dar nici nu poţi face un lucru de două ori în acelaşi fel şi să te aştepţi să obţii rezultate diferite. Şi atunci, cei care fac ceva pentru a fi din ce în ce mai performanţi, vor creşte în detrimentul celorlalţi.