Noutăţi în Centrul de operaţiuni John Deere - Revista Ferma
5 minute de citit

Noutăţi în Centrul de operaţiuni John Deere

În cadrul unui eveniment de streaming organizat de la sediul din Mannheim pentru presa internaţională, gigantul american a prezentat noile funcţionalităţi încorporate în „Operations Center” (denumirea în engleză), invitând cu această ocazie câţiva fermieri pentru a exemplifica utilitatea şi beneficiile acestei platforme digitale.

 

Trei piloni de dezvoltare

În acest moment, John Deere este angrenată într-un proces de tranziţie către modelul de operare „smart industrial”, după cum anunţa la sfârşit de iunie a.c. Mark von Pentz, preşedintele diviziei de agricultură. Acest model se bazează pe trei piloni de dezvoltare. În primul rând sunt vizate sistemele de producţie agricolă, în al doilea rând se urmăreşte crearea de maşini, sisteme şi soluţii inteligente axate pe conectivitate, platforme de date şi aplicaţii, iar în al treilea rând John Deere îşi propune să ofere clienţilor săi soluţii şi servicii având în vedere ciclul complet de viaţă al produselor sale.

 John Deere Data Connect 1_b

Mai inteligent, mai compatibil

„Noua structură vine la momentul potrivit, având în vedere transformările prin care trece agricultura. Iar noi răspundem acestor schimbări prin alinierea afacerii la nevoile şi cerinţele clienţilor noştri”, explică Ralf Lenge, directorul de relaţii publice al John Deere, evidenţiind printre altele noile politici europene, cum ar fi strategia „De la fermă la consumator”, care necesită o abordare diferită în ceea ce priveşte protecţia culturilor (cu o reducere semnificativă a utilizării îngrăşămintelor şi a produselor fitosanitare), ce va spori, de asemenea, importanţa de gestionare şi documentare a datelor.

 

Actualizări recente

Anticipând toate aceste nevoi, John Deere a alocat resurse importante dezvoltării în mod constant a „Centrului de operaţiuni”, în special pentru a simplifica utilizarea acestuia şi pentru a permite introducerea datelor de la echipamentele flotei mixte. Cele mai recente actualizări sunt concepute pentru a face sistemul şi mai inteligent şi mai compatibil. Datorită unei noi funcţii, cu doar câteva clicuri, toate procesele pot fi ajustate în Centrul de operaţii chiar şi după terminarea lucrărilor de teren. Acest lucru permite fermierilor să gestioneze operaţiunile la fel de flexibil ca şi cum ar fi pe teren.

Data Connect John Deere _b

Opţiuni pentru clienţii cu flote mixte

Spre exemplu, dacă operatorul tractorului a documentat accidental o varietate de culturi greşită în timpul lucrării de semănat, acest lucru poate fi corectat ulterior foarte uşor. Sunt posibile şi alte ajustări pentru zona lucrată, produsele de protecţie a plantelor, amestecurile de rezervoare, anul de recoltare şi calibrarea culturilor la combine, printre altele. Utilizând aplicaţia gratuită „MyOperations”, operatorii pot adăuga date şi dacă au uitat să pornească documentaţia sau dacă utilajul nu este capabil să înregistreze date. Pentru clienţii cu flote mixte, Centrul de operaţiuni oferă mai multe opţiuni de importare a datelor externe. De exemplu, cele mai frecvente monitoare terţe pot fi conectate utilizând formatul respectiv „intern”. Alternativ, datele de pe utilajele cu monitoare care documentează lucrările din teren în format ISOXML pot fi importate în Centrul de operaţii printr-un stick USB. Acest lucru funcţionează şi cu datele istorice ale utilajelor dacă sunt încă disponibile undeva, poate chiar salvate pe hard disk-ul computerului.

 

MyOperations

 

Pentru gestionarea flotei, soluţia cloud-to-cloud DataConnect de la CLAAS, 365FarmNet şi John Deere sunt acum pe deplin disponibile. În prezent, următoarele date despre utilaje pot fi vizualizate în portalul web preferat de utilizator: poziţiile curente şi istoricul locaţiilor utilajelor, nivelul de carburant din rezervor, starea de lucru şi viteza. DataConnect poate fi utilizat şi pentru informaţii despre logistică şi pentru organizarea lanţurilor logistice. Chiar şi utilajele fără sistem telematic pot fi incluse în gestionarea flotei utilizând funcţia opţională de partajare a locaţiei din aplicaţia „MyOperations”. Această funcţie poate fi activată de operator şi foloseşte poziţia smartphone-ului pentru a determina locaţia utilajului.

John Deere digitalizare noutati_b

Conexiune între diferite mărci

Centrul de operaţiuni poate oferi, de asemenea, funcţionalităţi suplimentare prin conexiuni cu furnizorii de software şi soluţiile lor individuale. Peste 250 de companii din întreaga lume sunt deja legate de John Deere Operations Center, cu diferite opţiuni disponibile în funcţie de ţară. În fiecare caz, clientul poate decide ce software suplimentar doreşte să conecteze la contul său din Centrul de operaţiuni pentru a face schimb de date.

 

CE SPUN FERMIERII DESPRE APLICAȚIE?

Stefan Vogelsang, proprietarul unei ferme mixte din Germania, care a început să lucreze cu Centrul de operaţiuni John Deere în urmă cu şase ani, apreciază faptul că prin această platformă sunt documentate toate informaţiile de lucru, astfel încât să nu se piardă date, economisind totodată timp. Un alt element pe care îl apreciază este că poate vedea în orice moment toate maşinile sale din teren, setările lor şi munca pe care o fac, astfel încât să poată cere la nevoie unui operator să optimizeze setările pentru eficientizarea lucrărilor.

 

FERMIERI ROMÂNI, ÎN CENTRUL DE OPRAȚIUNI JOHN DEERE

Andrei Popescu, care lucrează împreună cu tatăl şi fratele său 3.000 de hectare în Slatina, judeţul Olt, apelează la serviciile Centrului de operaţiuni în primul rând pentru a verifica toate informaţiile despre flota de utilaje şi pentru a crea sarcini pentru operatori. Acesta este încântat de posibilitatea de a primi alerte pe telefonul mobil despre avarii sau incidente care au avut loc, dar şi pentru funcţionalitatea Field Analyzer, care facilitează vizualizarea lucrărilor, a randamentelor şi chiar permite comparaţii, dacă au fost utilizate diferite doze sau amestecuri, de exemplu.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →