
John Deere – liderul pieţei de tractoare din Franţa
Potrivit unui studiu privind piaţa tractoarelor, efectuat în 2010 de publicaţia comercială „Materiel Agricole”, cota de piaţă a companiei John Deere a crescut în Franţa la 20,8%, de la 19,7% cât deţinea în anul precedent.
În ciuda unei scăderi a pieţei cu 22,2%, la aproximativ 23.875 de unităţi comparabile, compania a fost capabilă să depăşească jalonul de 20% din cota de piaţă pentru prima oară în cei 50 de ani de existenţă a firmei John Deere în Franţa.
„Faptul că ne-a crescut cota de piaţă, în ciuda unei scăderi considerabile a cererii, reflectă calitatea gamei noastre de produse, angajamentul dealerilor noştri şi dedicarea întregii noastre echipe de marketing”, a spus Remi Hanot, director general de vânzări al John Deere France SA din Ormes.
Conform aprecierilor făcute de Materiel Agricole, următorul competitor din top a atins o cotă de piaţă de 16,9%, iar restul de patru competitori deţin între 8 şi 12% din piaţă. „Din cauza legislaţiei UE, cifrele publicate de Materiel Agricole nu sunt finale, şi nici oficiale. Dar tradiţional, s-au dovedit a fi destul de precise”, a adăugat Hanot.
Pe lângă Marea Britanie, Franţa, Germania şi Spania, John Deere deţine poziţia de lider pe alte câteva pieţe de tractoare din Uniunea Europeană.
Tractorul JD bate patru recorduri legate de consumul de combustibil
Modelele anului 2010 produse de John Deere – tractoarele seria 8R, continuă să bată recordurile legate de eficienţa consumului de combustibil pentru tractoare mari pentru culturi în rânduri, conform Laboratorului de Testare a Tractoarelor din Nebraska (NTTL) – SUA, având rezultate deosebite privind economia de combustibil la patru din cele cinci teste care descriu cel mai îndeaproape modul în care aceste tractoare sunt folosite pe câmp.
În toamna anului 2009, un tractor John Deere 8320R a bătut recordul atins de modelul 8430, declarat drept tractorul pentru culturi în rânduri cel mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, testat vreodată cu testul prizei de putere la viteza nominală a motorului.
Restul de modele 8R şi 8RT introduse pentru 2010 au fost evaluate recent şi un al doilea model din seria 8R, 8295R, a stabilit un nou record pentru eficienţa consumului de combustibil de 225g/kWh în urma aceluiaşi test al prizei de putere, bătând valoarea de 228g/kWh înregistrată de 8320R.
Aceste rezultate dovedesc în mod clar că John Deere este un lider declarat al eficienţei consumului de combustibil, şi că noua abordare legată de recircularea gazelor de eşapament răcite (EGR) pentru îndeplinirea reglementărilor Etapei IIIB/normelor intermediare de emisie Tier4 poate genera o excelentă economie de combustibil, fără problemele şi cheltuielile suplimentare pentru al doilea fluid necesar pentru sistemele cu reducere catalitică selectivă (SCR).
Există numeroase teste înregistrate în rapoartele NTTL care măsoară eficienţa consumului de combustibil al tractoarelor.
John Deere consideră că următoarele teste arată cel mai clar cum sunt folosite pe câmp cel mai frecvent tractoarele mari pentru culturi în rânduri: priza de putere la viteza nominală a motorului; putere maximă la bara de tracţiune; tracţiune de 75% la o viteză redusă a motorului şi tracţiune de 75% la putere maximă.
În plus faţă de testul prizei de putere la viteza nominală a motorului, tractorul 8295R a stabilit recorduri NTTL şi la testele la bara de tracţiune pentru putere maximă efectuate pe tractoare mari pentru culturi în rânduri dovedind cel mai eficient consum de combustibil, o tracţiune de 75% la o viteză redusă a motorului şi o tracţiune de 50% la o viteză redusă a motorului. De asemenea s-a apropiat cu 5g/kWh de liderul testului cu o tracţiune de 75% la putere maximă.
Rezultatele testelor NTTL pentru restul tractoarelor din seria 8R, modelele anului 2010, sunt similare, oferind clienţilor o linie completă de tractoare cu roţi şi şenile car pot reduce la minim costurile cu combustibilul şi cheltuielile de funcţionare pentru a generarea puterii necesare.
Rezultatele complete ale testelor pentru aceste modele pot fi găsite pe website-ul NTTL – http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm







