Noua aplicație CLAAS connect se lansează pe 1 octombrie 2024 în peste 30 de țări din întreaga lume și va oferi clienților CLAAS o serie de soluții digitale pentru gestionarea utilajelor (Machine Management), gestionarea fermei (Farm Management) și agricultura de precizie (Precision Farming) în cadrul unei singure platforme. În plus, CLAAS connect oferă o legătură directă către ofertele de service, dealerii și specialiștii acestora în domeniul digital, care ajută la optimizarea performanței utilajelor, a proceselor de lucru, inclusiv a planificării sarcinilor și a documentării, pentru a asigura fiabilitatea operațională a tuturor utilajelor CLAAS.
Noua platformă digitală creată de CLAAS oferă o legătură directă către toate soluțiile digitale din universul produselor CLAAS și conectează managerii fermelor, utilajele, angajații și reprezentanții. De la tractoare la combine de recoltat și implemente, de la Machine Management la Farm Management, de la birou, de pe telefonul mobil, din cabină: CLAAS connect oferă o transparență de neegalat în materie de utilizare a utilajelor și procese de lucru, permițând analizarea și îmbunătățirea fluxurilor de lucru și a performanței utilajelor într-un mod mai rapid și mai semnificativ. În plus, comunicarea perfectă prin aplicație și CEMIS 1200, având datele utilajelor agricole disponibile live simplifică munca de teren pentru managerii și angajații fermei.
CLAAS connect reprezintă o componentă integrală a tuturor utilajelor CLAAS conectate. Aplicația optimizează utilizarea și gestionarea utilajelor, simplifică comunicarea și asigură economii de timp și bani.
Machine Management și Farm Management pe o singură platformă – chiar și în timp real
Noua aplicație CLAAS connect combină soluții digitale pentru gestionarea utilajelor, gestionarea fermei și lucrările de service CLAAS într-o singură interfață de utilizator, cu un ID CLAAS, într-un mod unic și simplu. ID-ul CLAAS este emis la înregistrare și pot fi atribuite diferite roluri în organizații diferite.
În cadrul CLAAS connect, utilizatorii pot vizualiza în detaliu diferitele utilaje și pot gestiona procesele de lucru și utilizarea utilajelor în același timp. Pentru a sprijini utilizatorii sunt, de asemenea, disponibile două aplicații:
- CLAAS connect app reunește funcțiile de gestionare a utilajelor și comunicare cu dealerii,
- CLAAS connect – Farm Management app este interfața mobilă de gestionare a fermei.
Avantajul combinării soluțiilor digitale CLAAS pe o singură platformă este faptul că procesele de lucru pot fi vizualizate în mod holistic pentru planificare, documentare și analiză. Această integrare se reflectă și în designul noii interfețe pentru utilizator, care leagă toate soluțiile și se axează pe ușurința de navigare. „CLAAS se poate mândri cu peste 25 de ani de experiență în dezvoltarea de soluții digitale pentru utilaje, în special în domeniul conectivității, precum și al software-urilor și al agriculturii de precizie”, a rezumat Christian Radons, membru al consiliului de administrație al Grupului CLAAS, responsabil pentru vânzări și service. „Printre punctele de referință se numără cartografierea randamentului pentru LEXION și soluțiile software AGROCOM, TELEMATICS și 365FarmNet, pentru a numi doar câteva. Bazându-ne pe anii noștri de experiență și discuțiile cu clienții, am perfecționat și mai mult aplicația CLAAS Connect, pentru a crea un sistem ușor de utilizat, bazat pe cloud, care să ofere clienților și partenerilor acces la toate soluțiile și serviciile digitale CLAAS.”
Începând cu sezonul de primăvară 2024, aplicația CLAAS connect a fost testată de 200 de clienți beta din cinci țări, permițând încorporarea experiențelor practice valoroase în versiunea standard. „Când am folosit prima dată aplicația CLAAS connect, am putut vedea imediat că era foarte intuitivă, iar acest lucru este important dacă vrem să continuăm să folosim software-ul în viitor”, astfel și-a rezumat impresiile José Godineau, client beta din Franța. „Noua aplicație CLAAS connect îmi permite să lucrez cu o precizie mult mai mare decât înainte”, a declarat acesta.
CLAAS connect: existența unei singure platforme pentru gestionarea utilajelor și a fermei oferă o transparență completă și permite analizarea și evaluarea utilajelor și proceselor de lucru.
Valoare adăugată pentru întreaga fermă
Noul ecosistem digital nu este conceput în mod exclusiv pentru utilajele conectate, ci se adresează și nevoilor utilizatorilor de utilaje și implemente CLAAS. Utilizatorii se pot înregistra în orice moment, chiar înainte de a achiziționa un utilaj CLAAS. După înregistrare, aceștia își pot crea utilajul dorit în configuratorul de produse CLAAS și pot solicita o ofertă și o demonstrație. La livrare, în aplicația CLAAS connect sunt adăugate toate utilajele și implementele CLAAS, inclusiv toate datele relevante, documentația și licențele. Utilizatorii beneficiază, de asemenea, de acces instantaneu la Parts Shop, la tot ceea ce ține de dealer și la subiecte legate de mentenanță și service, cum ar fi Ghidul pentru lubrifianți, de la birou sau în deplasare.
În plus, utilizatorii pot adăuga în aplicația CLAAS connect utilaje și implemente neconectate. Aceste utilaje și implemente „analogice” pot fi selectate cu ușurință la planificarea proceselor de lucru și documentate manual. Datele utilajelor de alți producători pot fi transferate către CLAAS connect prin DataConnect și gestionarea sarcinilor ISO-XML. „Noua aplicație CLAAS connect oferă valoare adăugată pentru toți clienții CLAAS, indiferent de echipamentele lor, a subliniat Wolf-Christian von Wendorff, vicepreședinte senior al diviziei Soluții digitale globale. „Avantajele utilizării aplicației CLAAS connect cresc pe măsură ce crește conectivitatea flotei, de la analiza detaliată a datelor despre utilaje și performanță până la soluții integrate pentru gestionarea simplă a sarcinilor, documentarea automată și gestionarea flotei până la aplicații complete în materie de Agricultură de precizie.”
- Noile utilaje CLAAS împreună cu toate documentele și informațiile relevante sunt adăugate la livrare în aplicația CLAAS connect. Toate datele și informațiile pot fi accesate de oriunde cu aplicația CLAAS connect.
Posibilitate de personalizare: de la date privind performanța la geoinformații
Folosind diferite licențe, utilizatorii pot configura noua aplicație CLAAS connect în funcție de nevoile lor. Combinele de recoltat și tractoarele CLAAS conectate* sunt livrate standard cu o licență gratuită de 5 ani pentru Machine Connect. Aplicația Machine Connect afișează mesaje cu privire la service, întreținere și erori și indică starea software-ului utilajului. În plus, oferă informații aprofundate despre utilizarea utilajului pe baza analizelor timpului de funcționare, comparații între utilaje, rapoarte zilnice și rapoarte de campanie, precum și afișarea nivelurilor de umplere a rezervoarelor, a orelor de funcționare și a setărilor utilajului (de exemplu, funcționarea motorului la ralanti, lungimea de tăiere și decalajul contrabătătorului).
În cadrul aplicației CLAAS connect pot fi adăugate funcțiile cuprinzătoare în materie de gestionare a fermei și agricultura de precizie prin achiziționarea de licențe Farm connect, Field connect și Fleet connect. De exemplu, fermierii și antreprenorii pot urmări progresul lucrărilor și starea mai multor combine de recoltat în timp real, inclusiv un timp estimat în care trebuie să fie finalizate lucrările pe un câmp. Acest lucru face posibilă gestionarea cu precizie a proceselor de lucru asociate, cum ar fi logistica de transport. Alte funcții includ gestionarea datelor de bază (câmpuri, trasee de referință, consumabile, utilaje și forță de muncă), planificarea traseelor de referință, gestionarea sarcinilor ISOXML și partajarea online a datelor sarcinilor ISOXML prin GPS PILOT CEMIS 1200, documentare manuală și propuneri de postare automată. CLAAS a creat, de asemenea, Geocentre, un centru cu instrumente pentru tot ceea ce are legătură cu datele de pe câmp și din satelit, hărți de productivitate, mostre de sol, pozițiile utilajelor și crearea de hărți de potențial și utilizare.
De la birou la utilaj: utilizatorii pot crea hărți de potențial și utilizare bazate pe diverse surse de date într-o locație centrală în cadrul aplicației CLAAS connect. Hărțile privind utilizarea pot fi apoi transferate online ca fișiere ISOXML către utilajul CLAAS prin GPS PILOT CEMIS 1200. Propunerile de rezervare sunt generate automat la finalizarea sarcinii.
DIGITAL CARE: expertiză regională pentru asistență rapidă și fiabilitate operațională ridicată
Aplicația CLAAS connect este comercializată și asistată direct prin reprezentanțele CLAAS. Specialiștii regionali în domeniul digital oferă asistență la fața locului în materie de utilizare și analiză: pentru a se potrivi cerințelor sunt disponibile diferite pachete DIGITAL CARE. Datele actualizate ale utilajului, care pot fi vizualizate oricând și de oriunde în aplicația CLAAS connect, permit identificarea și rezolvarea promptă a oricărei acțiuni necesare, cu asistență din partea reprezentanței. „Reprezentanțele joacă un rol la fel de important pentru produsele digitale ca și pentru utilaje. Clienții noștri își doresc un partener la fața locului care să poată oferi expertiză digitală și cunoștințe locale”, explică Georg Larscheid, vicepreședinte Digital Business din cadrul CLAAS. „Partenerii noștri de vânzări își extind continuu abilitățile digitale și ofertele de servicii, astfel încât să poată comercializa noua aplicație CLAAS connect și să consilieze clienții cu privire la utilizarea acesteia.”
Noul CLAAS connect este disponibil de la 1 octombrie 2024 în peste 30 de țări**, inclusiv țări din afara UE, cum ar fi Ucraina, Australia, Noua Zeelandă și Argentina, fiind în curs de pregătire și lansarea în alte regiuni.
* Tractoarele CLAAS începând cu ARION 400, toate combinele de recoltat furaje JAGUAR și combinele EVION, TRION și LEXION
* Țări în care va fi lansată noua aplicație CLAAS Connect în 2024: Argentina, Australia, Austria, Belgia, Canada, Elveția, Republica Cehă, Germania, Danemarca, Estonia, Spania, Finlanda, Franța, Regatul Unit, Croația, Irlanda, Italia, Kazahstan, Lituania , Letonia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Noua Zeelandă, Polonia, Portugalia, Paraguay, România, Suedia, Slovenia, Slovacia, Ucraina, Statele Unite ale Americii, Africa de Sud
Noua aplicație CLAAS connect pe scurt:
- Gestionarea utilajelor (Machine Management), gestionarea fermei (Farm Management) și Service pe o singură platformă.
- O imagine completă la nivel de utilaj și fermă creează transparență maximă cu privire la utilizarea utilajelor și procesele de lucru și permite optimizarea pe bază de date.
- Noile utilaje CLAAS împreună cu toate documentele și informațiile relevante sunt adăugate la CLAAS connect la livrare.
- ID-ul CLAAS: pot fi atribuite diferite roluri în organizații diferite.
- Legătura directă cu reprezentanțele dealerilor, Parts Shop și serviciile sporește fiabilitatea operațională.
- Toate datele și informațiile pot fi accesate de oriunde cu aplicațiile CLAAS connect.
- Piesele de schimb pot fi procurate și comandate pe teren cu ajutorul aplicației.
- Funcția de documentare, planificarea traseelor, hărțile de utilizare și procesarea automată a datelor privind productivitatea economisesc timp și asigură o utilizare mai eficientă a resurselor.
- Interfață clară și operare ușoară.
- Sistem de licențiere transparent, adaptat nevoilor utilizatorilor.
- Licență per organizație, indiferent de echipamentele agricole
- Exemple de funcții de gestionare a utilajelor oferite de aplicația CLAAS connect (în funcție de licență):
- Vizualizarea datelor și a stării utilajului pentru fiecare utilaj conectat
- Compararea, analiza și optimizarea datelor privind performanța utilajului
- Documentație tehnică
- Prezentare generală mentenanță și alerte cu privire la mentenanță și service
- Ghid lubrifianți, magazine Parts Shop și Parts Doc
- Schimb de date online (GPS PILOT CEMIS 1200)
- Service de la distanță (Remote Service)
- Connection Manager (manager de conexiuni) cu interfață API pentru software-ul partener pentru datele utilajului, lucrări și DataConnect.
- Funcții disponibile ale CLAAS connect Farm Management (în funcție de licență):
- Înregistrarea datelor de bază (câmpuri, trasee de referință, consumabile, utilaje și angajați)
- Gestionarea datelor de pe câmp
- Gestionarea datelor legate de productivitate și crearea de hărți
- Gestionarea sarcinilor și documentare automată
- Crearea și gestionarea traseelor de referință
- Funcții Geocentre: date de pe câmp și din satelit, hărți de productivitate, mostre de sol, poziții ale utilajelor și crearea de hărți de potențial și de utilizare
- Gestionarea flotelor cu mărci multiple (DataConnect și gestionarea sarcinilor ISO-XML)
- Partajarea datelor cu partenerii sau angajații
- Perioadă de testare gratuită de 30 de zile disponibilă pentru toate cele trei licențe: Farm connect, Field connect și Fleet connect