Noua generație de tractoare din seria Valtra N - Revista Ferma
5 minute de citit

Noua generație de tractoare din seria Valtra N

valtra111 m Noua generație de tractoare din seria Valtra N

Noul tractor Valtra N s-a bucurat de aprecierea specialiștilor, fermieri și vizitatori, precum și a presei de specialitate. Succesul câștigat la expoziție de cel mai puternic tractor cu patru cilindri din lume s-a „concretizat” și prin cele două premii importante primite: titlul de „Mașina Anului 2016” (în clasa sa de putere) și „Golden Tractor”, acordat pentru design (inclusiv proiectare).

 

Cel mai puternic tractor în 4 cilindri din lume

Seria Valtra N a ajuns la a patra generație. Seria în patru cilindri are acum multe dintre caracteristicile deja cunoscute și apreciate de clienți și care se regăsesc la fratele său mai mare, cu șase cilindri, din seria T, ajuns la a patra generație cu un an în urmă. Noua serie T s-a dovedit a fi un succes, iar acum același concept este introdus la clasa mică de tractoare.

Noul N este cel mai puternic tractor cu patru cilindri din lume. Motorul său AGCO Power – Tier4 Final produce până la 185 CP și un cuplu de 730 Nm. Valtra a fost pionier în fabricarea tractoarelor de mare putere în patru cilindri. Încă din 1969 a fost lansat modelul Valmet 1100, cu primul motor turbo pentru tractoare în patru cilindri din lume și o impresionantă putere de 115 CP. Încă de atunci Valtra și-a creat și menținut titlul de cel mai puternic tractor în patru cilindri din lume, cu seriile sale M și N.

Seria N este alcătuită în funcție de preferințele clienților, la fabrica Valtra, din Suolahti, Finlanda. Sunt disponibile sute de caracteristici și opțiuni, care duc la crearea a milioane de posibile combinații. Fie că este vorba despre culoare, tiranți, prize hidraulice, sistem de telemetrie, dacă ele nu se regăsesc la tractorul propus, acesta poate fi personalizat în studioul Valtra Unlimited, acolo unde nici cerul nu are limite! 

 

Transmisie Powershift 

La cea de-a patra generație a seriei T este posibilă, pentru prima dată, utilizarea acesteia ca o transmisie fără trepte. Tractoarele cu powershift au, de asemenea, o caracteristică pentru tracțiunea în pantă, un asistent hidraulic și ASR (Anti Slip Regulation) pentru a asigura ușurință în exploatare, productivitate și eficiență la lucrări solicitante.

ASR reprezintă o inovație complet nouă în industria construcțiilor de tractoare. La fel ca la autoturisme, sistemul de comandă a tracțiunii limitează puterea motorului dacă senzorii de viteză sesizează depășirea unui nivel prestabilit. Ideea din spatele ASR este aceea de a ajuta utilizatorul să mențină cel mai bun raport de tracțiune și o eficiență a consumului de combustibil, iar în același timp să evite compactarea solului. 

 

Modele potrivite tuturor tipurilor de lucrări

Opțiunile de transmisie la noua serie N sunt mai cuprinzătoare decât oricând: HiTech, Active, Versu și Direct. Primele trei sunt transmisii Powershift în cinci etape, în timp ce transmisia Direct este fără trepte. Transmisiile Active, Versu și Direct au sistem hidraulic load-sensing, iar clienții pot alege între debite de 115, 160 sau 200 l/min. Transmisia HiTech vine cu o pompă cu roți dințate care produce 73 sau 90 l/min. Hidraulica la modelele HiTech și Active este comandată mecanic, în timp ce cele de pe Versu și Direct sunt comandate electronic. 

 

Motorul AGCO Power Tier4 – pionier al tehnologiei SCR Only încă din 2009

AGCO Power a implementat strategia SCR Only încă din 2009, căutând continuu soluții de dezvoltare, al căror rezultat s-a concretizat în crearea celui mai ”nervos” și eficient (din punct de vedere al economiei de carburant) motor de pe piață. Modelele N104, N114 și N124 sunt antrenate de motoare AGCO Power în 4 cilindri, 4,4 litri, iar N134, N154 și N174 au o cilindree de 4,9 litri. Sistemul SCR răspunde de tratarea gazelor de eșapament fără a fi necesar un filtru de particule sau un sistem de recirculare a gazelor. Sistemul SCR Only reduce consumul, prelungește durata de viață a motorului și este conform normelor Tier 4 Final. 

Tehnologia Sigma Power asigură un necesar suplimentar de 10 CP atunci când priza de putere nu are sarcină suficientă. La modelul N174 cu Simga Power sistemul asigură chiar 20 CP în plus. Toate modelele beneficiază de funcția boost (adaos de putere la transport), care asigură un necesar suplimentar de putere la deplasarea pe drumuri publice. 

N114 și N154 reprezintă modelele tradiționale EcoPower, la care utilizatorul poate selecta între modurile de exploatare eco și normal. În modul eco, turația motorului este redusă cu 10-20%, iar cuplul maxim este atins la un număr mai mic de rotații pe minut, astfel reducându-se consumul de carburant cu până la 10% comparativ cu exploatarea în modul normal. 

 

Confort pentru orice condiții de lucru

Noua cabină la generația a patra a seriei N este similară cu cea de pe noua serie T. Aceasta oferă o vizibilitate excelentă în toate direcțiile (cu până la 6,5 mp de sticlă) și este silențioasă (<70 dB). Poate fi configurată într-o mare varietate de opțiuni, ca de exemplu, cu un sistem audio cu woofer integrat, un ștergător de parbriz față care acoperă 270 grade, parbriz față sau spate încălzit și un sistem de conducere în ambele sensuri TwinTrac. Clienții care fac o mulțime de operații frontale pot specifica o fereastră în plus în acoperiș, care oferă o vedere neobstrucționată atunci când încărcătorul este în poziția cea mai înaltă. Cabina seriei N este disponibilă cu una sau două uși. Dimensiunea standard a rezervorului de combustibil este de 250 litri, opțional - 300 litri, iar capacitatea rezervorului de AdBlue este de 45 litri.

 

Ușor de utilizat și de întreținut

Generația a patra a seriei N are o rază de întoarcere de doar 4,5 metri și un ecartament de 2,665 m, recomandându-l pentru lucrări cu încărcătorul frontal, dar este și deosebit de stabil pe drumurile publice. Datorită ampatamentului de 55 cm, seria N este recomandată și pentru lucrări forestiere, de deszăpezire, de recoltare și de prelucrarea solului. 

Intervalul de service la 600 ore permite efectuarea de economii și, totodată, o muncă neîntreruptă în perioadele de vârf. Controalele zilnice și de rutină se fac, de acum, mai repede, ca de exemplu inspecția zilnică, la care utilizatorul trebuie să aibă doar cinci verificări, ușor de realizat.

 

 

 

Articol publicat in revista Ferma nr.2(163) 1-15 februarie 2016

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →