Principalele două caracteristici pentru care este ales un încărcător telescopic sunt capacitatea şi înălţimea de ridicare. Merlo Turbofarmer 35.7 – 115 are o capacitate de ridicare de 3,5 tone, la o înălţime de 7 metri şi a fost de-a lungul timpului cel mai solicitat model.
Disponibil în versiunea full echipată
Există mai multe variante constructive, dar cea pe care o distribuie MEWI este versiunea full echipată sau aproape full echipată. Există pompă hidraulică clasică sau pompă hidraulică cu debit variabil. Noi aducem varianta superioară, cea cu debit variabil. Există varianta fără monitor sau cu monitor. Este practic vorba de un display care afişează toţi parametrii de sarcină ai încărcătorului: cât a încărcat, ce greutate are în cupă, unde se află braţul, ca poziţie, până unde se mai poate extinde fără nici un risc. Cântăreşte până la 20 de ridicări, la care face totalul, astfel că poţi şti cu aproximaţie cât ai încărcat în camionul respectiv.
Din punct de vedere tehnic, maşina este foarte performantă. Uşoară, ridică mult, multifuncţională, va putea încărca şi descărca orice, cu furci, cu cleşte baloţi, cu ţepuşe baloţi, cu cupă de cereale, cupă de pământ, cu grifer, poate fi folosită chiar pe post de macara. Mai mult decât atât, poate uneori înlocui şi un tractor, adică are cuplă de remorcare. Are foarte multe aplicaţii. E produsă integral în Italia, iar într-un clasament mondial se află în top trei.
Faţă de alţi producători de încărcătoare telescopice, absolut totul este fabricat în fabrica Merlo. Singurul lucru pe care nu îl produc este motorul, cumpărat însă de la un producător consacrat. Acest model are motor Deutz.
Transmisia este doar hidrostatică, iar gestiunea electronică este asistată. Dacă în trecut pentru a merge cu viteză maximă trebuia să accelerezi la maximum, iar motorul rămânea turat, acum odată ce maşina a atins viteza maximă, turaţia motorului va scădea şi va sesiza doar cuplul de care are nevoie pentru a se deplasa. Sistemul se numeşte Eco Power Drive (EPD), iar maşinile cu această dotare au un consum de carburant mult îmbunătăţit, faţă de modelele anterioare.
Merlo nu produce decât maşini cu transmisie hidrostatică, care oferă un confort şi o precizie foarte mare. Mai mult decât atât, oprirea maşinii nu se face prin apăsarea pedalei de frână. Prin simplul fapt că piciorul este ridicat de pe acceleraţie, maşina se opreşte.
O altă opţiune importantă este posibilitatea de setare a vitezei de deplasare şi, implicit, a vitezei de lucru a braţului, cu ajutorul unui potenţiometru cu reglaj variabil. Astfel, la accelerare, maşina nu va merge mai repede de viteza setată, dar va permite lucrul foarte rapid cu braţul.
Vizibilitatea este un lucru esenţial la un încărcător telescopic, iar Merlo este una dintre cele mai bune maşini din acest punct de vedere. De asemenea, cabina este cea mai mare de pe piaţă.
George TĂNASE,
brand manager Merlo (MEWI)
TEHNICIENI DE SERVICE BINE PREGĂTIŢI
Ca pentru orice utilaj sau maşină agricolă, deosebit de important este şi service-ul. Luca Peano – inspector service & service area manager pentru Europa de Est şi Orientul Mijlociu al companiei Merlo, a fost în România pentru 5 zile, la începutul lunii martie a.c., pentru a susţine un curs cu tehnicienii MEWI, ocazie cu care a declarat că aceştia sunt ”foarte bine pregătiţi”. Numărul maşinilor Merlo vândute în România a crescut constant, iar în ultimul an am înregistrat o creştere de aproximativ 10%. „Merlo este un încărcător telescopic pe care fermierii ar trebui să îl aibă în fermele lor din mai multe motive. În primul rând, transmisia hidrostatică este foarte fiabilă pentru clienţi şi pot spune că, în comparaţie cu competitorii noştri, sistemul hidraulic este mai rapid. Deci mişcarea braţului este mult mai rapidă. La curs am discutat în principal despre diagnoză şi identificarea problemelor, despre cum trebuie folosit software-ul şi despre rezolvarea problemelor identificate. Toţi tehnicienii sunt foarte bine pregătiţi şi, prin urmare, toate întrebările adresate au fost foarte bune şi interesante. Cursul a fost foarte util, de ambele părţi”, a afirmat Luca Peano, responsabilul Merlo.
Articol publicat în revista Ferma nr. 9/236 (ediţia 15-31 mai 2019)