Lansarea FMC în România, sub zodia succesului - Revista Ferma
7 minute de citit

Lansarea FMC în România, sub zodia succesului

La evenimentul de lansare FMC Agro Operational România am întâlnit fermieri şi manageri de firme precum Lucian Buzdugan (Agricost IMB), Arnaud Perrein (preşedinte APPR), Ghiţă Pinca (director general Agribusiness Agricover), Gheorghe Boţoman (preşedintele Federaţiei Naţionale Cartoful din România – FNCR), Romulus Oprea (vicepreşedinte FNCR), Ştefan Stănescu (fermier şi dezvoltator al aplicaţiei AgriSo), Alex Molodoi (director tehnic al Almos Gruppe), Nelu Cioroianu (vicepreşedinte AFR) şi aşa mai departe. Au fost atât de mulţi şi importanţi oameni din agribusiness, încât oricât m-aş strădui să n-o fac, tot aş scăpa pe cineva din enumerare.

Lansarea FMC în România

Lumea bună şi perspectiva succesului se împletesc firesc
Sub aceste fericite auspicii, Vasile Iosif, Country Leader al FMC Agro Operational România, şi-a prezentat echipa cu care va aborda perpendicular piaţa inputurilor. Atât cu produse consacrate (precum Granstar Super, Express sau insecticidul Coragen), pe care DuPont a fost nevoită să le transloce către alţi actori de pe piaţă în urma fuziunii cu Dow AgroSciences. Dar şi cu produse absolut noi pe piaţa locală, ale FMC Corporation USA: erbicide pentru culturile păioase, ca Omnetra şi Battle Delta, dar şi Succesor Tx – erbicid pentru culturile prăşitoare; ori Nero – erbicidul pentru rapiţă. Iar în ceea ce priveşte insecticidele, am reţinut ca noutate produsul Verimark). Fiecare dintre produsele noi va face obiectul unor promovări profesionale, aşa cum ne-a obişnuit Vasile Iosif şi când conducea DuPont România. Apropo de aceasta, Vasile Iosif şi-a amintit că exact acum 13 ani lansa DuPont România în aceeaşi clădire.

Vasile Iosif şi-a prezentat o echipă puternică şi destul de numeroasă
Cât priveşte echipa, cea care se va ocupa de succesul acestei noi întreprinderi, este destul de mare pentru un debut (25 de persoane), semn că aşteptările sunt şi ele foarte mari. Nume precum Paul Moga Paler, directorul de marketing (alături de specialistul în marketing Floriana Olărescu şi asistentul de marketing Stanca Necula), Ion Săvulescu – director tehnic, Nicoleta Predescu – registration manager, Elena Miftode şi Daniela Pătraşcu (CSR) sau Raluca Trandafir, directorul financiar, spun totul despre viitorul FMC, firmă care împlinise abia trei luni de existenţă pe plaiurile mioritice la momentul lansării. Mai precis, FMC Operational Agro România s-a născut pe 1 noiembrie 2017.
Distribuţia naţională va fi asigurată de Cătălin Viziru, care va fi ajutat de opt directori zonali (Cătălin Răboj pe regiunea Sud-Est, Leonard Vasile pe Muntenia, Alois Weil pe Crişana, Costel Gîlcă pe Moldova, Cristian Oprişi pe Sud-Vest, Gimi Butuşină pe Sud, Gheorghe Benea pe Banat şi Horia Pop pe Transilvania). Promovarea produselor la nivel de fermă va fi asigurată de şapte promotori zonali. Fermierii olteni vor fi vizitaţi de Andrei Banca, pe Sud-Vest promotorul este Bogdan Paraschiv, Daniel Ştefănie se va ocupa de fermierii transilvani, în Dobrogea promovarea produselor FMC va fi asigurată de George Constantin, Radu Negoiţă va fi responsabil pentru Muntenia, în timp ce Crişana va fi luată la pas de Mihai Covaci. Doar Eugen Szablyar va fi promoter pe două regiuni importante, Muntenia şi Moldova.

Istoria FMC Corporation USA
Iată că de anul trecut, FMC Corporation USA este o companie care în ceea ce priveşte vânzările din agribusiness vine imediat în spatele giganţilor Bayer/Monsanto, CC/Syngenta, BASF şi Dow/DuPont. Evoluţia în ultimii ani a fost fulminantă. Achiziţia Cheminova A/S Danemarca în 2015 i-a permis accesul pe piaţa europeană prin preluarea unei echipe calificate. Apoi achiziţia unei părţi importante din DuPont (produsele sulfonilureice pentru cereale, floarea-soarelui, soia şi sfeclă de zahăr, precum şi portofoliul de insecticide), inclusiv capacităţile de producţie şi de cercetare aferente, realizată în 2017, au creat auspiciile deschiderii unei subsidiare în România. Decizie luată la 18 august 2017.
De altfel, chiar fondatorul acestei companii – în anul 1883, la Los Gatos în statul California -, John Bean, era un inventator (a creat cea mai eficientă pompă pentru administrarea erbicidelor) şi pionier în dezvoltarea acestui agribusiness. Aşa se face că această paradigmă este firul călăuzitor al întregii activităţi care acum a ajuns una de nivel mondial. Ultimele date statistice, prezentate de Sebastia Pons, portfolio strategy & strategic marketing director EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), arată că FMC Corporation USA are o cifră de afaceri de 3,8 miliarde de dolari şi o listare la bursă de circa 13 miliarde de dolari, cu peste 5.400 de angajaţi. FMC Corporation face cercetare şi dezvoltare (spre care direcţionează 8% din venituri) în 23 de locaţii, iar în 26 de facilităţi de producţie, din care şase în interiorul UE, deţine un portofoliu impresionant de produse şi soluţii care vin în sprijinul fermierilor.
Sebastia Pons a trecut în revistă atât istoria, cât şi prezentul, dar nu a neglijat nici viitorul FMC Corporation USA, subliniind faptul că se numără printre puţinele companii cu o capacitate atât de mare de producţie în Europa.

„FMC a intrat în liga jucătorilor importanţi din agribusiness”
Aşa a afirmat, cu multă convingere şi încredere în viitor, Vasile Iosif, country managerul noii entităţi FMC Agro Operational România, o companie care va lupta pentru o agricultură sustenabilă prin cercetarea şi dezvoltarea de produse inovative. Pentru a sublinia acest fapt, Vasile Iosif a adus în faţa celor 250 de invitaţi cuvintele renumitului cosmolog american, Carl Sagan, care afirma acum mulţi ani: „Progresele din medicină şi agricultură au salvat mai multe vieţi decât s-au pierdut de-a lungul istoriei în toate războaiele”. Tot el a informat prezenţa că iniţialele FMC sunt prescurtarea de la Food Machinery Corporation, denumire pe care firma fondată de John Bean a adoptat-o după achiziţia mai multor companii, în anul 1928.
Piotr Gill, business director Europa Centrală, Comunitatea Statelor Independente şi Balcani, a prezentat poziţionarea companiei la nivel regional, precum şi angajamentul acesteia. Noi le urăm succes!

Vasile Iosif
Vasile Iosif: „FMC România va fi în permanenţă aproape de clienţii noştri, cu tehnologii şi produse, cu asistenţă de specialitate şi împreună vom participa la una dintre cele mai nobile misiuni, şi anume aceea de a produce hrana necesară, atât pentru prezentul, dar şi pentru viitorul oricărei societăţi”.

Piotr Gill

Piotr Gill: „FMC îşi propune să aibă o prezenţă puternică şi echilibrată în teritoriu şi o apropiere mult mai mare faţă de clienţii noştri, prin capabilităţi R&D (cercetare şi dezvoltare – n.r.) de clasă mondială, facilităţi de producţie şi formulare de ultimă tehnologie, precum şi prin servicii de vânzări şi de marketing specializate, adaptate cerinţelor consumatorilor şi legislaţiei în vigoare”.

Sebastia Pons

Sebastia Pons: „FMC Agricultural Solution (divizia FMC Corporation care activează în agribusiness) face parte din primul eşalon al furnizorilor de tehnologie agricolă, care în acest moment deţine un portofoliu de produse extrem de larg şi diversificat, o bună acoperire regională, un registru cuprinzător de noi proiecte, precum şi un departament de cercetare şi dezvoltare de nivel mondial”.

Un articol publicat în revista Ferma nr. 4/209 (ediţia 1-14 martie 2018)

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Foto 1 iStock 1289621751 artbyPixel scaled De ce devin porcii agresivi?

De ce devin porcii agresivi?

Un subiect de maximă actualitate este studiul şi combaterea agresivităţii suinelor în condiţiile de exploatare tipice fermelor de suine moderne. […]

Citește mai multe știri →