un articol de
PETRONELA COTEA MIHAI
redactor Radio România Iaşi
Kosarom Paşcani a inaugurat recent cel de-al 25-lea magazin propriu la Iaşi, iar până la finalul anului 2021 compania şi-a propus să adauge în portofoliu cel puţin 7 noi magazine în zona Moldovei.
3 motive pentru a avea propria reţea de magazine
- Pe de o parte, noul magazin propriu reprezintă un răspuns concret la situaţia neprevăzută din timpul stării de urgenţă (martie – aprilie 2020), atunci când consumatorii căutau intens produse alimentare locale şi aflate cât mai în proximitate. Clienţii au căutat producătorii locali din două motive: mai întâi pentru a evita aglomerările, apoi deoarece controalele sanitare şi blocajele rutiere au condus la pierderi de calitate sau la deteriorarea completă a multor produse de import, iar lipsa acestora de la raft a indus panica.
- Pe de altă parte, investiţia reprezintă o nouă etapă a unui amplu program de consolidare a relaţiei cu consumatorii de pe piaţa internă, care în ultimii ani manifestă un apetit sporit pentru produsele locale.
- ”Lucrând în sistem integrat, ne-am dorit foarte mult să controlăm produsele pe tot lanţul. Avem fermele proprii de porci şi păsări, reproducţie şi creştere, am construit propriile FNC-uri şi abatoare, procesarea este realizată în sistem propriu, iar preparatele şi carnea proaspătă ajung la beneficiari prin intermediul flotei proprii de distribuţie. Era normal să realizăm şi această verigă, numită magazine proprii, aprovizionate zilnic. Este foarte important să poţi controla absolut totul, până la masa consumatorului, deoarece când este vorba despre carne şi produse din carne este esenţială temperatura la care acestea se păstrează”, menţiona Elena David, director de vânzări Kosarom Paşcani, jud. Iaşi.
Produse sigure şi asumate
Kosarom a lansat şi noul concept Fine Store, consumatorii putând să aleagă dintr-o gamă variată de produse de carmangerie şi brânzeturi premium, mezeluri, carne de pui, porc sau vită proaspătă şi vinuri de cea mai bună calitate. ”Prin conceptul Fine Store, dorim să transmitem faptul că în magazinele proprii consumatorii vor găsi întotdeauna produse sigure şi asumate, obţinute cu grijă şi păstrate în mod corespunzător”, sublinia Elena David.
Pe fondul transformărilor şi al cerinţelor pieţei, se au în vedere deschiderea unor noi ferme de creştere şi exploatare a păsărilor şi mărirea efectivelor de porci de la unitatea proprie Suinprod Roman, judeţul Neamţ.
Anul trecut, cel mai bun produs din România, la categoria preparate din carne, a fost declarată toba Kosarom. Acest succes se datorează inclusiv faptului că toba noastră are gustul de acasă şi un aspect de produs manufacturat, în mod real la noi în fabrică toba fiind obţinută după reţeta de acasă – ELENA DAVID, director de vânzări Kosarom Paşcani