Grupul Maschio Gaspardo - o familie, un brand, un manager şi echipa sa - Revista Ferma
9 minute de citit

Grupul Maschio Gaspardo – o familie, un brand, un manager şi echipa sa

andrea gobo m Grupul Maschio Gaspardo - o familie, un brand, un manager şi echipa sa

Andrea Gobbo, directorul comercial al Maschio Gaspardo România (MG), a vorbit despre toate acestea, dar şi despre noutăţile pregătite pentru fermierii români.

 

Reporter: Suntem la început de 2012. Dar înainte de a vorbi despre ce va fi, aş vrea să ştiu cum a fost anul care tocmai s-a încheiat pentru MG?

Andrea Gobbo: Acesta a fost un an excepţional, am crescut foarte mult cotele noastre de piaţă, triplând vânzarea de semănători de precizie şi de semănători de cereale, aducând societăţii cele mai bune rezultate pe piaţa românească până în prezent.

În plus, pe lângă rezultatul deosebit de relevant al cifrei de afaceri, am dezvoltat semnificativ reţeaua noastră de vânzări prin colaborarea cu noi dealeri iar acest lucru ne va permite consolidarea prezenţei noastre pe piaţă şi o îmbunătăţire a legăturii cu clienţii şi a serviciilor pentru aceştia, fiind astfel în măsură să răspundem prompt exigenţelor pieţei.

Reporter: Care sunt planurile pentru anul 2012?

Andrea Gobbo: Avem ca scop consolidarea poziţiei pe piaţă pentru semănătorile de precizie, sectorul în care suntem leader absolut, şi ţintim către creşterea semnificativă a cotei de piaţă a semănătorilor de cereale, chiar şi prin lansarea iminentă a unor noi modele şi îmbunătăţirea continuă a întregii game.

Vom promova puternic toate produsele fabricate în România, adică gama Minimum Tillage, organizând acţiuni de prezentare şi demonstraţii de anvergură pentru a oferi posibilitatea de a „Testa diferenţa”. Aici, în România, am reuşit să devenim Producătorul naţional Nr. 1 de maşini agricole.

Reporter: Care au fost paşii care v-au adus la acest nivel de dezvoltare?

Andrea Gobbo: În ceea ce priveşte piaţa românească, pe care o gestionez, nivelul de dezvoltare atins a fost posibil mulţumită câtorva factori. În primul rând, am format în cele din urmă o echipă de Area Manageri motivată, formată din profesionişti, care cresc în fiecare zi şi cărora am încercat să le transmit experienţa mea.

Noi operăm pe piaţă exclusiv prin dealeri susţinuţi de Area Manageri care le oferă ajutor şi suport zilnic, aceştia fiind: Ciprian Popa, Andor Olah, Endre Kovacs, Marius Mitra, Marian Constantin şi Mihai Tarita.

Cea care ţine legătura între toţi este Adelina Manea, care asigură la nivel foarte bun secretariatul comercial încă din anul 2003, anul de începere a activităţii Maschio Gaspardo în România. Suntem o echipă puternică şi lucrăm foarte bine împreună.

Pentru început, cu un an în urmă am demarat o politică de ajustare a preţurilor la semănători, pentru a ne adresa tuturor fermierilor români şi pentru a răspunde cerinţelor, apoi am promovat intens utilajele prin demonstraţii în câmp împreună cu dealerii noştri. Am ales să reducem marjele de profit pentru a creşte cotele de piaţă, devenind foarte agresivi, şi pentru a veni, evident, în favoarea utilizatorului final.

Faptul de a produce şi nu doar de a comercializa produsele, aşa cum fac majoritatea concurenţilor noştri, ne permite să fim competitivi, prompţi şi mai aproape de exigenţele pieţei. La toate acestea adăugăm faptul că ne place să muncim, iar acest lucru sporeşte coeziunea şi creşte rezultatele grupului.

Poate tocmai în acest lucru constă forţa noastră: ne place ceea ce facem, iar în spatele acestor rezultate este o familie de oameni de afaceri capabili şi competenţi, începând cu Preşedintele nostru, Egidio Maschio şi Administratorul Mirco Maschio, unul dintre cei mai buni manageri cu care am lucrat, capabil de a responsabiliza, de a delega şi, cu o intuiţie cu adevărat ieşită din comun, pe care o foloseşte întotdeauna la momentul oportun, îţi dă acel imbold de care ai nevoie pentru a atinge excelenţa.

Reporter: Cum era piaţa din România atunci când aţi venit şi cum este în prezent?

Andrea Gobbo: Piaţa din România s-a schimbat în mod radical în mai puţin de doi ani. Cu ceva timp în urmă era statică, puţin pretenţioasă. Aşa cum am spus mai devreme, am fost primii care am început să lansăm promoţii focalizate pe un anumit produs, acest lucru fiind în avantajul clientului, şi a dat roade, ţinând cont că majoritatea concurenţilor noştri ne-au copiat şi s-au aliniat la nivelul de preţuri pe care l-am trasat noi.

Totul a fost exact cum ne doream şi în mod clar în favoarea cumpărătorului! Azi este o piaţă în care clientul final este foarte atent şi exigent. Este o cerinţă fundamentală să ai produse de calitate şi un serviciu post-vânzare capabil să intervină rapid, fie cu personal specializat, fie cu piese de schimb.

Este complet revoluţionată, este suficient să aruncăm o privire asupra mişcărilor mărcilor de tractoare în ultimul an. Acum toţi îşi doresc să fie prezenţi şi să spună ce oferă.

Reporter: Ce investiţii au fost făcute şi ce se produce în România?

Andrea Gobbo: În anul 2011 am finalizat lucrările la o nouă hală de producţie, o investiţie de 5 milioane Euro. Acum produsele „Made in Romania”, utilaje pentru prelucrarea terenului cum sunt Pinocchio, Artiglio, Attila, Diablo, Grator, Ufo, Granchio, Presto etc., au un standard de calitate foarte ridicat, întreg procesul constructiv este desfăşurat la sediul nostru, începând de la proiectare, prototipuri, asamblare, vopsire şi testare.

Sunt produse în România chiar şi şasiuri pentru semănători de 12/16/18 rânduri, precum şi cele pentru noile semănători pentru suprafeţe mari Maxi Metro de 24 şi 36 de rânduri.
Respectăm standardele de calitate cu rigoare şi pentru asta utilizăm cei mai avansaţi roboţi industriali.

Astăzi avem 180 de angajaţi, iar Administratorul nostru Mirco Maschio crede foarte mult în potenţialul României şi are intenţia de a continua dezvoltarea. Pentru următorii trei ani s-au hotărât investiţii de încă 10 milioane Euro în fabrica a cărei suprafaţă va fi mărită cu încă 4500 mp.

În plus, va fi construită o clădire cu două nivele, de peste 500 mp, unde vor fi amplasate noile birouri, sălile pentru cursuri şi întâlniri. Se preconizează angajarea în scurt timp a încă 60 de persoane pentru a face faţă creşterii producţiei şi dezvoltării continue.

Reporter: Care vor fi noutăţile cu care îi întâmpinaţi pe fermierii români?

Andrea Gobbo: Vom continua promoţiile noastre la semănători şi le vom extinde şi la o altă parte a gamei. Avem meritul de a fi primii care am dat un imbold pieţei în acest sens, motiv pentru care vom continua pe acest drum, văzând succesul pe care l-am avut la clienţii finali cât şi pe competitorii noştri care au urmat şi ei această cale.

Acest lucru constituie un stimulent sănătos şi necesar pentru a încerca să fim mereu cu un pas înainte, să aducem ceva nou şi surprinzător, mereu în avantajul celui care cumpără. Am planificat să continuăm în mod şi mai amplu cu demonstraţiile, ţintim să efectuăm cel puţin 60 în perioada aprilie-septembrie în toată România, împreună cu dealerii şi direct pe terenul clienţilor. Acest lucru ne va permite să fim cu adevărat mai aproape de ei, în mod continuu.

Vom continua şi colaborarea noastră cu Universitatea de Agricultură din Timişoara, cu care am programat încă un eveniment în anul următor, pe baza experienţei optime avută împreună în 2011.
Am pus la punct servicii şi instrumente financiare în măsură să satisfacă exigenţele clienţilor şi să le faciliteze mai multe posibilităţi de a achiziţiona maşini agricole noi pentru activitatea lor, la costurile cele mai reduse de pe piaţă, instrumente care vor revoluţiona modul de vânzare.

Vom organiza un eveniment care va avea loc la fabrica noastră în primul semestru al anului, o probă în câmp care va implica toţi dealerii noştri şi clienţii care vor putea asista la un show uriaş de tractoare şi maşini agricole din producţia noastră, gata să fie testate.
Noutăţile şi surprizele sunt cu adevărat în număr mare, nu pot să le spun pe toate acum, pentru că nu ar mai fi surprize…

Reporter: La realizarea planurilor pe care vi le-aţi propus, veţi pleca din România?

Andrea Gobbo: Obiectivul meu personal este acela de a dubla cantităţile şi cifra de afaceri. În anul 2011 ne-am concentrat pe acest obiectiv şi l-am depăşit, dar încă nu m-am gândit să plec, deoarece mai sunt aici provocări şi obiective importante pe care doresc să le ating. În plus, îmi place să lucrez pe această piaţă. Este cu certitudine o piaţă dificilă, dură, dar în acelaşi timp oferă multe satisfacţii, aceasta fiind zona de dezvoltare în viitor a agriculturii europene.

Reporter: Sunteţi aici de doi ani. Vă place?

Andrea Gobbo: Îmi place şi mă simt foarte bine. Nu am mai fost demult atât de captivat să lucrez în mod atât de energic, motivant şi stimulant. Trebuie să spun că îmi place. Am învăţat foarte mult din această experienţă şi nu doar pe plan profesional, ci şi uman. În România mai există valori şi tradiţii care în Italia s-au pierdut de mult, să fiu aici şi să trăiesc aici îmi oferă emoţii puternice. Este o experienţă pozitivă şi importantă pentru mine, m-a ajutat să mă dezvolt mult.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →