Despre paradoxuri şi ieşirea din anonimat - Revista Ferma
3 minute de citit

Despre paradoxuri şi ieşirea din anonimat

Omul e sincer, extrem de politicos şi foarte modest, deşi face o brânză incredibil de gustoasă, care a impresionat juriul extrem de pretenţios de la concursul „International Cheese Awards 2016”, unde au concurat pentru o medalie 5.000 de sortimente de brâânzeturi şi produse lactate din 27 de ţări.

trofee-branza-voda_b_b

Brânza lui Vodă, produsă de Căşăria Petruvio a lui Viorel Trifan a obţinut medalia de argint, deşi a avut o concurenţă serioasă la categoria sa: 17 sortimente de brânzeturi din Belgia, Portugalia, Canada, Irlanda, Austria şi Letonia.

branza-lui-voda-rosu_b_b

„Brânza lui Vodă” nu se numeşte întâmplător aşa. Are o poveste extraordinară şi o reţetă bine păstrată care merge mult înapoi în timp, chiar pe vremea domnitorilor. Ingredientele nu sunt secrete: lapte de vacă pasteurizat, sare, culturi lactice, cheag – toate naturale. Nici procedeul nu e secret. E o brânză fină, artizanală, înnobilată peste 120 de zile în Căşăria Petruvio. Dar cantităţile, pasiunea, moştenirea de familie atât de veche şi de preţioasă o fac deosebită şi foarte apreciată de către cei care au gustat-o. Nu e o brânză ieftină, dar face toţi banii. Nu dispune căşarul nostru de cantităţi mari, dar nici piaţa internă nu prea îi oferă oportunităţi de vânzare.

Despre „Brânza lui Vodă” voi scrie mai multe în ediţia viitoare. Dar pomeneam, din nou, despre paradoxuri. Iar acesta e un exemplu de prostie şi incompetenţă dusă la extreme.

Viorel Trifan, producătorul român cel lăudat şi premiat la una dintre cele mai prestigioase competiţii internaţionale NU ARE VOIE SĂ VÂNDĂ în afara graniţelor ţării. Da, ştiu, avem o legislaţie nenorocită şi făcută probabil cu dosul către normalitate. Şi acest caz nu este singular. Li se întâmplă multor producători autohtoni căraţi cu delicatesele lor pe la tot felul de sindrofii europene, unde sunt super apreciaţi; dar când vine vorba de desfacere şi promovare, aprecierile nu mai valorează nimic. Ne mai mirăm că ni se pun tot felul de etichete?

După mijlocul lunii iunie peste 30 de ziarişti de presă agricolă, printre cei mai buni din toată Europa, vor fi în România, la invitaţia noastră, a presarilor români, prin Asociaţia Presei Agricole din România, din care facem parte. E un eveniment în premieră pentru agricultura românească.

Cei 30 vor duce mesajul nostru prin Europa. Pentru o săptămână vor simţi româneşte, se vor hrăni româneşte, vor învăţa despre agricultura românească şi despre fermierii români. Se va propaga informaţia şi produsul românesc de 30 de ori mai rapid decât toate caravanele şi programele de promovare pe bani grei, eşuate desigur, ale guvernelor ce s-au perindat pe la ciolanul naţional.
Voi reveni cu „Brânza lui Vodă”. Cu omul şi povestea. Între timp lucrăm la mapa de presă pentru ziariştii străini. Cu informaţii reale, verificate şi importante privind agricultura României.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →