De ce vin fermierii la AgriPlanta-RomAgroTec! - Revista Ferma
4 minute de citit

De ce vin fermierii la AgriPlanta-RomAgroTec!

Ploile abundente sunt mai puţin prielnice pentru organizarea unei expoziţii în câmp, dar sunt mană cerească pentru culturile agricole. În ciuda vremii „capricioase“, AgriPlanta-RomAgroTec 2019 a dovedit, şi în acest an, că reprezintă o platformă importantă de comunicare pentru comunitatea agricolă din România, reunind, cu succes, un număr reprezentativ de fermieri, specialişti, reprezentanţi ai mediului academic şi furnizori de inputuri pentru agricultură.

Agriplanta 2019_b
Timp de patru zile, între 16 şi 19 mai 2019, pe ploaie şi pe soare, 11.700 de vizitatori au trecut pragul expoziţiei de la Fundulea. Peste 200 de firme expozante din 13 ţări (România, Bulgaria, Cehia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Rusia, Spania, Turcia, Ucraina, Ungaria) s-au reunit anul acesta pe o suprafaţă de 36 ha. Condiţiile meteo au împiedicat desfăşurarea programului de demonstraţii cu maşini agricole pe care organizatorii şi expozanţii îl pregătiseră pentru această ediţie, dar a compensat faptul că firmele au expus în câmp un număr impresionant de maşini şi utilaje agricole şi au lansat, pentru perioada expoziţiei, discounturi şi oferte de finanţare avantajoase, astfel că mulţi fermieri au venit nu doar să se informeze, ci şi să achiziţioneze.

Jumătate dintre vizitatori, pentru prima dată la expoziţie
Iată ce arată datele preliminare ale cercetării realizate de Facultatea de Economie Agroalimentară şi a Mediului din cadrul ASE Bucureşti, în parteneriat cu DLG InterMarketing:
• 49,5% din vizitatorii AgriPlanta-RomAgroTec 2019 au participat pentru prima dată la expoziţie;
• Peste 37% au fost fermieri cu activitate în producţia vegetală (culturi de câmp), 9,9% în zootehnie, 8,9% în horticultură;
• Producţia vegetală (47,5%), horticultura (17,8%), zootehnia (14,9%) şi industria alimentară (11,9%) au fost principalele domenii de interes;
• Principalele trei motive de vizitare a expoziţiei au fost informarea asupra noutăţilor (61,4%), identificarea de noi posibilităţi de investiţii (26,7%), identificarea de inovaţii din domeniu (15,8%);
• 69% dintre vizitatorii intervievaţi au spus că intenţionează să demareze o afacere în agricultură, iar 30,69% că intenţionează să dezvolte afacerea agricolă pe care au o deja.

Agriplanta 2019_b

PREMIERE la cea mai mare expoziţie în câmp din România
• IRIGShow, noul concept de promovare a utilajelor pentru irigaţii: 7 companii au participat cu stand propriu, prezentând soluţii inovative privind managementul apei, sisteme inteligente şi tehnologii performante în domeniul irigaţiilor. Peste 150 de fermieri, furnizori de utilaje şi inputuri, specialişti din domeniu au participat la „Forumul pentru irigaţii“, organizat cu sprijinul MADR, având ca parteneri ANIF, AFIR, APIA, Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, DAJ Călăraşi, USAMV Cluj-Napoca, USAMV Bucureşti şi Asociaţia Producătorilor de Porumb din România (APPR). „Într-un cadru organizat, au fost prezentate stadiile de lucru pentru fiecare etapă din programul naţional de reabilitare a sistemului de irigaţii, măsuri ce vor urma să fie implementate, soluţii tehnice şi tehnologii oferite de producătorii în materie de irigaţii”, a spus Radu Antohe, expert în politici agricole şi dezvoltare rurală.
• „Ziua Liceelor Agricole”: Peste 200 de elevi şi profesori de la 15 licee cu profil agricol din ţară, fermieri, firme din domeniul agricol, mass-media au participat la prima ediţie a „Zilei Liceelor Agricole”, eveniment organizat de Fundaţia Revistei Ferma şi DLG InterMarketing (detalii în pag. 14-18)
• DLG InterMarketing a adus şi la AgriPlanta-RomAgroTec 2019 noul concept „Campus & Carieră”, dedicat studenţilor şi absolvenţilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă în agricultură şi domeniile conexe. Parteneri au fost AgriBusinessJob, Fundaţia Revistei Ferma şi USAMV Bucureşti.
• La secţiunea AgriKids, copiii au participat, timp de trei zile, la jocuri interactive cu temă agricolă, laborator de ştiinţă distractivă, ateliere de creaţie, teste de cunoştinţe din domeniul agriculturii.
• Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a vizitat AgriPlanta-RomAgroTec 2019 în ultima zi de expoziţie, pe fugă, fără alaiul (electoral) obişnuit. S-a oprit la câteva standuri (ale unor firme româneşti) şi s-a fotografiat alături de câţiva vizitatori care l-au abordat prin târg ca să îl salute sau ca să i se plângă de diverse probleme.

Ediţia 2019 a expoziţiei AgriPlanta-RomAgroTec a fost organizată cu sprijnul APIMAR, LAPAR şi PROAGRO, şi a avut ca parteneri: EuroChem – Partener Oficial, BNP Paribas Leasing Solution – Partener, APPR, CASE Agriculture prin Titan Machinery, DAJ Călăraşi, Güttler, USAMV Cluj-Napoca, USAMV Bucureşti, ASAS – Parteneri Tehnici, în colaborare cu: Consiliul Judeţean Călăraşi şi Primăria Fundulea.

 

Un articol publicat în revista Ferma nr. 10/237 (ediţia 1-14 iunie 2019)

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →