„Cultivat în România, specific românesc” - Revista Ferma
3 minute de citit

„Cultivat în România, specific românesc”

La sfârșitul anului 2015, Lidl România și Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB) au demarat proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, care se adresează tuturor producătorilor locali.

„Cultivat în România, specific românesc”

Acest parteneriat vine ca urmare a demersurilor inițiate de retailer pentru a încuraja prezența produsului autohton la raft și de a le oferi consumatorilor gustul autentic românesc.
Susținerea producătorilor locali sub umbrela „Cultivat în România, specific românesc” are două componente esențiale:
• Prima constă în sesiuni de consultanță, în colaborare cu specialiștii universității, prin care producătorii beneficiază atât de vizite de lucru, conferințe pe teme de actualitate din domeniul agricol, cât și de un dialog permanent, pentru soluționarea tuturor problemelor concrete cu care aceștia s-ar putea confrunta.
• Cea de a doua componentă face referire la revitalizarea soiurilor românești – în prezent roșiile și ceapa, iar apoi ardeiul și varza. Astfel, Lidl România, împreună cu USAMVB, stațiunile de cercetare și institutele de profil din România, va începe promovarea și cultivarea unor soiuri românești adaptate, din punct de vedere pedoclimatic, specificului de producție național, care reprezintă un model de gust pentru consumatorul român.
În iulie 2016 a avut loc prima întâlnire extinsă dintre companie și producătorii autohtoni, la lansarea oficială a proiectului. În cadrul conferinței, aceștia au putut afla despre procesul prin care pot deveni furnizori Lidl și despre standardele de calitate ale retailerului. Producătorii locali au fost informați și despre suportul oferit prin programul dezvoltat de Lidl România împreună cu USAMV: o piață de desfacere de peste 200 de magazine, aflate pe întreg teritoriul țării, consultanță gratuită în ceea ce privește îmbunătățirea calității produselor, precum și identificarea și soluționarea eventualelor probleme tehnice cu care producătorii se pot confrunta pe parcursul sezonului.
În decembrie 2016, cu ocazia celei de-a doua întâlniri, s-au discutat diverse teme de interes, precum: timpii optimi de plantare și recoltare, prevenirea înghețului, eliminarea prădătorilor sau metode de îngrijire a culturilor. Până în momentul de față, Lidl a încheiat 30 de contracte cu producătorii români, în urma cărora s-au livrat aproximativ 44% din fructele și legumele românești de sezon, o parte dintre contracte fiind încheiate și prin intermediul celor două evenimente dedicate consolidării relației dintre companie și furnizori locali.
Platforma „Cultivat în România, specific românesc” este parte din demersul Lidl pentru a susține producătorii locali, pe lângă numeroasele activități dezvoltate de companie de la intrarea pe piața din România. Acesta se alătură lansării, în 2015, a gamei „Cămara Noastră”, un întreg sortiment de produse marcă proprie, dezvoltate exclusiv cu producători din România.

Biroul de presă Lidl România

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 2 (185) din 1-15 februarie 2017

 

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →