Printre aceștia i-am remarcat pe Arnaud Perrein (președintele Asociației Producătorilor de Porumb din România – APPR), Ion Dedu (administrator la Cerealis Alliance), Marin Iordache (administrator la Agro Total), Ovidiu Siteavu (administratorul fermei Arasol) și pe Dănuț Sitaru – fiul vicepreședintelui LAPAR Nicolae Sitaru.

O nouă abordare de marketing
Ionuț Lăpădătescu, managerul general Limagrain România, a prezentat pe scurt avantajele acestui program. E vorba de un acces mai ușor la cei mai noi hibrizi Limagrain, dar și la cele mai recente și utile informații din domeniu. În plus, ar mai fi accesul la platforma online, dar și facilitarea unor vizite în Franța, la sediul companiei Limagrain. O companie înființată acum 75 de ani cu statut de cooperativă. De altfel, Limagrain este în continuare proprietatea a două mii de fermieri, deși a devenit în timp un grup internațional cu vânzări în 55 de țări, ocupând poziția a patra printre companiile producătoare de semințe la nivel planetar. Iar în ceea ce privește strict semințele de legume, sunt chiar pe poziția secundă în businessul mondial.
Dar să revenim la avantajele intrării în acest club select care este un parteneriat profitabil pentru ambele părți. Membrii ”Privilege” vor beneficia de întâlniri „face to face”, precum și de participarea la simpozioane, conferințe, expoziții și evenimente de câmp. Vor avea acces instantaneu la campaniile online și, pe viitor, la canalul YouTube România Limagrain. Vor fi parte activă în campaniile outdoor (în câmp) și în loturile demo organizate pe grupuri de fermieri din anumite zone.
Evenimentul de lansare a Clubului „Privilege”, de la sfârșitul lunii octombrie a.c., s-a desfășurat pe parcursul a trei zile. Prima la București, urmată de două zile în Poiana Brașov unde fermierii au beneficiat de patru ședințe „Off Road Trip Nissan” și de posibilitatea de socializare cu reprezentanții Limagrain.
Dacă tot a venit vorba de echipa Limagrain, Roxana Pastuhov ocupă de trei luni postul de manager de marketing și este vizibil efortul său în promovarea companiei. Chiar și în prezentarea Clubului „Privilege” și a platformei online.
NOUTĂȚILE DIN PORTOFOLIUL LIMAGRAIN
De anul viitor, fermierii se vor bucura de un nou hibrid de floarea-soarelui – LG 59.580 SU, pretabil tehnologiei Sulfo, în fapt singurul hibrid care lipsea dintr-un portofoliu complet pe acest segment. Este un hibrid timpuriu, cu toleranță la mană. În testele comparative cu cel mai bine vândut hibrid de floarea-soarelui din țară, media producțiilor a fost asemănătoare. Densitatea recomandată este de 50-55 plante recoltabile/ha. O altă noutate la hibrizii de floarea-soarelui Limagrain este LG 50.635 CLP – un hibrid timpuriu, pentru zonele aride, cu producții medii de 3,6 t/ha.
La porumb, noul hibrid LG 30.389 – FAO 390, cu stey green pronunțat – a fost testat anul acesta în 73 de locații. La Diosig (jud. Bihor) s-au recoltat 14,763 t/ha la o umiditate de 15%, în loturi intensive. Tot la noutăți s-a nominalizat și hibridul LG 30.500 – FAO 470, care înflorește devreme, comportându-se ca un FAO 430-440. La Diosig a înregistrat o producție de 15,798 t/ha. Ambii hibrizi de porumb au bobul dentat.
Articol publicat in revista Ferma nr. 21 (182) din 1-15 decembrie 2016






