Procentajul exporturilor Amazone s-a situat la 80 la sută, numărul de parteneri şi dealeri a crescut de la 1.500 la 1.600. Cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea s-au situat la 5 la sută din cifra de afaceri. În capacităţile de producţie, Amazone a investit în 2011 peste 12 mil. Euro, din care 10 mil. Euro pentru extinderea fabricilor din Germania.
Pe pieţele germane, Amazone şi-a mărit cifrele de afaceri cu peste 20 la sută, iar în Austria chiar şi cu 30 la sută. Deasupra mediei s-au situat vânzările în Rusia, Franţa, Anglia, Australia, Noua Zeelandă, în Ţările Baltice, în Republica Cehă şi Ungaria. În sectorul prelucrării solului, al însămânţării, al fertilizării, al tehnicii de protecţie a plantelor şi a celui de lucrări comunale, cererea s-a situat peste medie la semănătorile de prăşitoare şi la tehnica de semănat pe suprafeţe mari.
„În general, atmosfera de bază din agricultură a fost pozitivă, conjunctura pentru piaţa de maşini agricole s-a situat, în interiorul ţării şi în străinătate, la cote înalte şi extrem de favorabile”, afirmă managerii Amazone, Christian Dreyer şi Justus Dreyer, referindu-se la anul financiar 2011.
„Faptul că creşterea cifrei de afaceri la Amazone cu mai mult de 35 la sută se situează clar peste media branşei, ne bucură deosebit de mult. Acest succes îl datorăm, în mare parte, angajamentului partenerilor şi colaboratorilor noştri. Însă noi recoltăm şi culturile pentru a ne extinde, în continuare, paleta de produse şi ofertele de service din anii mai liniştiţi 2009 şi 2010. Astfel, am ieşit întăriţi din criza economică”, spune Christian Dreyer.
„2011 a arătat din nou şi cât sunt de importante inovaţiile noastre, ca şi motor de creştere. Cu maşini şi tehnologii inovative, care asigură mai multă performanţă cu costuri reduse, dăm agricultorilor şi contractorilor noi impulsuri pentru a face investiţii”, completează Dr. Justus Dreyer.
„Mai important ca salturile puternice ale cifrei de afaceri este totuşi creşterea de durată a întreprinderii noastre familiale. De aceea, am investit mult şi în 2011, în producţie, în produse şi accesarea de pieţe noi”, accentuează managerii Amazone.
12 milioane Euro investiţi în producţie
Despre cum se completează creşterea cifrei de afaceri cu investiţiile „vorbeşte“, spre exemplu, maşina autopropulsată Pantera, adusă pe piaţă abia la sfârşitul lui 2010 dar care, ca urmare a avantajelor sale tehnice, a fost acceptată foarte bine de piaţă. Pentru a deservi optim cererea mare, Amazone a mărit capacitatea de producţie pentru Pantera la locaţia Tecklenburg-Leeden, printr-o hală nouă cu suprafaţă de bază de 1.500 mp. Cu o altă hală, la fel de mare, s-a creat un spaţiu nou pentru producţia de semănători de suprafeţe mari Primera DMC.
Şi la fabrica Hude-Altmoorhausen, Amazone a finalizat construcţia a două noi hale, cu o suprafaţă de bază totală de 5.000 mp, dublând practic capacitatea de producţie la această locaţie. În plus, aici a fost amenajată o suprafaţă externă de 10.000 mp şi s-a construit o porţiune nouă de testare contra pietrei pentru cultivatoarele/grapele cu corpuri rotative. Ca şi în alţi ani, Amazone planifică, pentru locaţia din Altmoorhausen, unde are la dispoziţie o suprafaţă totală de 25 hectare, investiţii de 25 mil. Euro.
La locaţia din Leipzig va demara, în scurt timp, construcţia unei instalaţii moderne de vopsire cu pulbere în câmp electrostatic (pentru protejarea suprafeţelor metalice), prietenoasă cu mediul înconjurător. Aceasta este cea mai mare investiţie individuală de până acum, pentru care Amazone a alocat, din 1998, peste 20 mil. Euro. Tot în Leipzig, Amazone plănuieşte pentru acest an, construcţia unui nou spaţiu de depozitare şi logistică.
Service şi servicii extinse
Amazone a mărit în 2011 şi numărul colaboratorilor din domeniul dezvoltării de produs şi a experimentelor, la 165. În plus, Amazone a investit şi în extinderea de service şi servicii. Aşa au putut fi şcolarizaţi, teoretic şi practic, numai în noul centru specializat din Hude, în cursul anului 2011, 1.200 de colaboratori de service de la partenerii de vânzări Amazone.
În interiorul ţării, cât şi peste hotare, Amazone organizat numeroase seminare şi şcolarizări active, precum şi zile ale câmpului şi demonstraţii. Prin aceste manifestări, compania şi-a reconfirmat statutul de specialist pentru “cultivarea inteligentă a plantelor”.
În ceea ce priveşte accesarea de pieţe noi şi extinderea reţelelor internaţionale de vânzări şi service, Amazone a făcut în 2011 paşi importanţi, prin consolidarea poziţiei pe piaţa din Kazahstan, Canada şi China, împreună cu partenerii locali.
www.amazone.ro