Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor! - Revista Ferma
6 minute de citit

Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor!

Daniel Grosz director zonal Divizia Crop Science a companiei Bayer Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor!
Daniel Grosz, director zonal Divizia Crop Science a companiei Bayer

Echipa Bayer şi-a prezentat noutăţile şi soluţiile la Expert Forum 2024. Întâlnirea de la Timişoara (26 ianuarie) s-a dovedit a fi un eveniment calibrat pe nevoile și pe provocările fermierilor.

„2024 este anul în care trebuie să producem mai mult cu mai puţin, dar şi un an al echilibrului şi stabilităţii”, a spus în deschiderea evenimentului Daniel Grosz, director zonal Divizia Crop Science a companiei Bayer: „Când vorbim despre acest echilibru, nu vorbim despre o singură cultură, ceea ce înseamnă că trebuie să ne uităm foarte atent la cele trei mari culturi cu impact la nivel de fermă astăzi: cerealele păioase, rapița și cultura porumbului. Fiecare dintre ele cu provocările ei, cu plusuri şi cu minusuri. Pentru fiecare este nevoie de un program de protecție calibrat, un program care să fie adaptat contextului anului 2024”.

CE PROPUNE BAYER PE CELE TREI SEGMENTE DE CULTURI?

  • Pentru rapiță – o cultură tehnică și foarte pretențioasă, Bayer aduce noua soluție SIVANTO Energy – un insecticid sistemic, gândit strict ca soluție la una dintre problemele majore ale culturii de rapiță – controlul dăunătorilor.
  • La porumb – cultura pe care mulţi fermieri se bazează în fiecare an, compania propune soluţii integrate, atât la nivel de tehnologie de protecţie împotriva bolilor şi dăunătorilor, cât şi la nivel de genetică. Soluţiile pentru reducerea impactului secetei – hibrizi de porumb toleranţi la secetă – Field Shield, precum şi hibrizi Start Flex – toleranţi la temperaturi scăzute, pentru semănat timpuriu.

Doru Cimpoca Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor!

Cultura porumbului a evidenţiat tot ceea ce înseamnă impactul secetei şi arșiței. „În ultimii doi ani porumbul a ieşit din rotaţia culturilor în unele ferme. Dar anul trecut ne-a demonstrat că dacă se iau deciziile corecte atunci când vine vorba de genetică și de planul de tratamente, putem privi cu optimism către noul sezon 2024, cel puţin în zona de vest a ţării unde pornim cu un plus de precipitații” , a spus Daniel Grosz.

  • Pentru culturile de cereale, noutăţile Bayer includ:

Incelo – cel mai nou și extrem de eficient erbicid pentru grâu, secară și triticale, destinat combaterii burunienilor graminee și cu frunză lată.

Cayunis – fungicid sistemic pentru combaterea agenților fitopatogeni la culturile de grâu de toamnă şi primăvară, orz de toamnă şi de primăvară, secară şi triticale, cu acţiune curativă şi preventivă – lansat în 2024.

Roslix – insecticid pe o gamă largă de culturi pe bază de acetamiprid, cu acţiune triplă – de contact, translaminară şi sistemică.

3 provocări în 2024. Bayer ne arată cum să le gestionăm

În contextul actual, fermierii trebuie să facă faţă unui număr tot mai mare de provocări, evidenţiate de către Mihai Gheorghe, director naţional de vânzări Divizia Crop Science a companiei Bayer: „Trebuie să producem mai mult, dar având o grijă foarte mare cum utilizăm resursele. Sunt câteva elemente importante pe care trebuie să le luăm în considerare:”

  1. Digitalizarea şi integrarea informaţiei
    Astăzi avem la dispoziție imagini satelitare pentru urmărirea evoluției din câmp a culturilor, să urmărim aplicarea produselor, semănatul și lucrările pe care le efectuăm în câmp. Compania Bayer prin platforma de monitorizare digitală a culturii – Climate FieldView – integrează toate aceste elemente. Filozofia după care compania se ghidează este că terenul nu este uniform, iar fermierii trebuie să îi acorde o atenţie diferenţiată, să semene, să fertilizeze cu rată variabilă pentru a avea certitudinea recuperării investiției făcute.
  2. Schimbările climatice
    În ultimii ani, schimbările climatice au cauzat o pierde de producție de 17% din potențialul productiv al soiurilor și hibrizilor care sunt cultivați, iar circa 20% din suprafața arabilă disponibilă s-ar putea pierde în perioada următoare. „Toate aceste elemente creează o presiune asupra ecosistemelor, iar noi trebuie să utilizăm responsabil toate resursele pe care le avem la dispoziție pentru a lăsa și generațiilor următoare posibilitatea să facă agricultură”, a accentuat Mihai Gheorghe.
  3. Disponibilitatea inovaţiei
    Divizia Crop Science a companiei Bayer are câțiva piloni importanţi și strategici în dezvoltare, și anume: „oferirea de produse inovative, suntem pionierii a tot ceea ce înseamnă transformare digitală a agriculturii, inclusiv agricultura digitală de precizie și, nu în ultimul rând, ne dorim să stabilim noi standarde în sustenabilitate”, a remarcat Mihai Gheorghe.

Din păcate, din 1993 și până astăzi, la nivel european au fost retrase peste 750 de substanțe active. În același timp, pregătirea şi autorizarea unui dosar biologic durează între 3 și 6 ani minim. ”Procesul de introducere pe piață a produselor de protecție a plantelor este domeniul cel mai strict reglementat la nivel european, iar utilizarea responsabilă a acestor produse contribuie la obținerea unei producții și a hranei sănătoase și de calitate”, a spus Mihai Gheorghe.

MIHAI GHEORGHE Director national de vanzari Divizia Crop Science Bayer Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor!

„Soluţiile Bayer vin într-un portofoliu – pachet complet pentru (aproape) orice cultură, plecând de la sămânţă, protecţia plantelor şi până la platforme digitale care integrează datele, pornind de la semănat şi fertilizare cu rată variabilă şi până la recoltare şi aplicaţii meteorologice.” – MIHAI GHEORGHE, Director naţional de vânzări Divizia Crop Science – Bayer

”De ce aș fi și de ce sunt partener Bayer?”

Gabor Raviczki director de marketing al Diviziei Crop Science Bayer Expert Forum 2024: Cu picioarele pe pământ, cu privirea spre viitor!

„Suntem o echipă care are fermierul în centrul preocupărilor noastre. Tot ceea ce facem, toate soluțiile pe care le dezvoltăm pleacă de la nevoile fermierilor, iar consultanța este oferită de o echipă de profesioniști și de oameni pasionați, care înţeleg problemele cu care aceştia se confruntă”, a spus Gabor Raviczki, director de marketing al Diviziei Crop Science, Bayer România, răspunzând la întrebările: ”De ce aș fi și de ce sunt partener Bayer? Și dacă sunt partener Bayer, de ce aș recomanda echipa asta pentru alți fermieri?”

„Dacă avem o soluție – prin sistemul de distribuție și partenerii noștri – oferim această soluţie sau, dacă nu avem o soluție, prin departamentele noastre de cercetare încercăm să dezvoltăm această soluție” – Gabor Raviczki, Director de marketing Bayer – Divizia Crop Science

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →