ANVELOPELE ȘI PANTELE – CUM SĂ LE FACEȚI FAȚĂ? - Revista Ferma
6 minute de citit

ANVELOPELE ȘI PANTELE – CUM SĂ LE FACEȚI FAȚĂ?

BKT_Tires_Slopes_b

Seregno (Italia), 4 octombrie 2022 – A conduce un utilaj agricol de 3 tone pe câmp este una; a face același lucru în pantă este, însă, cu totul altceva. Și nu ne referim doar la dificultățile operaționale și la efortul mecanic. Ci, în primul rând, la siguranța șoferului. Riscul de răsturnare sau accidente în anumite situații este foarte ridicat. Acesta este motivul pentru care atât producătorii de tractoare, cât și producătorii de anvelope își modernizează și îmbunătățesc gamele de produse în fiecare an, urmărind creșterea siguranței și performanțelor.

De-a lungul anilor, BKT a desfășurat numeroase studii de caz și a colectat feedback și date grație dialogului constant cu utilizatorii produselor sale. Pe baza experienței din teren, echipa de experți a BKT poate să ofere recomandări privind cel mai potrivit produs un anumit tip de operațiune necesară. Când este vorba despre siguranță, acest tip de sfat devine și mai important.


Ce trebuie să luați în considerare când alegeți cea mai bună anvelopă pentru operațiuni în pantă?

Factorii sunt presiunea de umflare, banda de rulare, lățimea, structura, amprenta, compoziția și dimensiunea. Toate aceste detalii trebuie să se alinieze cu alți parametri, în funcție de tipul de echipament pe care vor fi montate anvelopele, de tipul de operațiuni, timpul și condițiile de funcționare, înclinația terenului și așa mai departe. Pe scurt: o alegere de făcut de experți.


Presiunea în anvelope.

Dacă lucrați în pantă, acesta este cel mai important parametru. Un risc obișnuit pe care îl reprezintă o anvelopă umflată necorespunzător este acela că forțele laterale fac ca anvelopa să alunece din jantă. Dacă panta depășește 11 grade, anvelopele sunt supuse unui stres mecanic puternic pe pereții laterali și taloane, având ca rezultat deteriorarea și posibil, ruperea taloanelor.

Sau, și mai rău: Dacă, de exemplu, utilizați în pantă anvelope radiale folosind valorile recomandate ale presiunii de umflare pentru uz agricol normal, aceste anvelope este posibil să nu poată suporta greutatea suplimentară cauzată de creșterea forțelor gravitaționale laterale. Acest lucru poate duce la posibile răsturnări periculoase ale echipamentului.

Presiunea minimă recomandată pentru condiții normale este de 0,6 bari (9 psi); dar atunci când se operează în pante cu o înclinație de până la 20%, presiunea poate crește cu până la +25%, fără a depăși valoarea maximă a presiunii nominale de umflare a anvelopei. Presiunea trebuie crescută în funcție de panta specifică. Se recomandă, în consecință, să se efectueze o analiză atentă a distribuției sarcinii.

Din punct de vedere tehnic, în timpul operării în rampă sau în pantă, există câteva avantaje ale unei presiuni de umflare crescute, de exemplu: o aderență îmbunătățită talon-roată (care oferă o stabilitate mai mare a talonului pe suprafața de contact talon-jantă); reducerea flexiunii pereților laterali și o amprentă optimă pe sol, care va facilita rularea corectă a anvelopei, optimizându-i tracțiunea.


Banda de rulare și dimensiunea anvelopei.

Aceste elemente pot afecta, și ele, siguranța și performanța anvelopelor în pante. Anvelopele radiale sunt, în general, cel mai des folosite produse în aplicațiile în pantă, atât pentru tractoare, cât și pentru combine. Acestea au, în fapt, o amprentă mai uniformă și mai lată pe sol față de anvelopele convenționale, oferind, astfel, o tracțiune și o stabilitate laterală superioare.

Modelul adecvat al benzii de rulare sporește performanța echipamentului pe iarbă noroioasă sau alunecoasă și permite rularea fără a se deteriora solul pe care se efectuează operațiunile.

Să nu uităm că reducerea alunecării înseamnă eficiență sporită, care are ca rezultat o economie mai mare de combustibil și o uzură redusă a anvelopelor. În ceea ce privește dimensiunea anvelopei, anvelopele cu un diametru mai mic și o lățime mai mare sunt de preferat deoarece garantează o stabilitate sporită.

 

Iată produsele oferite de BKT pentru aplicațiile în pantă:

 

TRAC SUPER Această anvelopă radială este potrivită în special pentru aplicațiile pe suprafețe mari precum pajiștile, parcurile și transferurile rutiere pe drumuri late. Ea oferă o stabilitate extraordinară pe terenuri cu pante.

Structura sa cu benzi din oțel asigură o rulare lină, combinată cu o performanță de tracțiune și o stabilitate superioare. Aceste caracteristici o fac deosebit de potrivită pentru echipamentele ce funcționează în pantă. Pentru a atinge o capacitate optimă de încărcare în aceste condiții, echipamentul are nevoie de anvelope late, cu un design al benzii de rulare care să ofere atât tracțiune, cât și stabilitate în orice situație.

BKT_TRAC_SUPER_b

TRAC SUPER

AGRIMAX RT 765 – Această anvelopă din seria 70 de la BKT asigură o tracțiune optimă și confort pe toate suprafețele, în orice moment, datorită suprafeței mari de contact. Este adecvată pentru utilaje agricole care funcționează pe pante ușoare și medii în aplicații în regim greu de lucru, precum cultivarea solului, deplasarea pe câmp și șosea, recoltarea și stropirea viei, asigurând, totodată, o compactare redusă a solului. Având calități de auto-curățare excelente, AGRIMAX RT 765 este disponibilă în numeroase dimensiuni, unele având benzi din oțel pentru o rezistență chiar mai mare. Unele dimensiuni ale acestui produs sunt, de asemenea, ideale pentru tractoarele izodiametrice.

BKT_AGRIMAX_RT_765_b

AGRIMAX RT 765

Despre BKT: 

Balkrishna Industries Ltd. (BKT) este un producător de anvelope cu sediul în India. Grupul BKT oferă o gamă amplă și modernă de anvelope Off-Highway, proiectate special pentru vehicule din domeniul agricol, industrial, de terasament, minerit, portuar, ATV și grădinărit. Soluțiile inovatoare de la BKT sunt proiectate pentru exigențele oricărui tip de utilizator și includ peste 3.200 de produse diferite, comercializate în peste 160 de țări din întreaga lume. Vizitați site-ul web www.bkt-tires.com pentru mai multe informații.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →