Desfășurat sub deviza „împreună pentru afacerea ta!” și continuând o frumoasă tradiție într-o zonă preponderent agricolă, târgul a oferit celor aproape o sută de firme participante o suprafață expozițională de peste 5.000 mp în parcarea Brăila Mall. „Evenimentul a fost gândit astfel încât să satisfacă principalele zonele de interes, ținta fiind aceea de a redeveni un eveniment expozițional important și cu relevanță la nivel național, locul perfect unde să-și dea întâlnire, an de an, principalele ramuri agricole, cadrele universitare, specialiștii stațiunilor de cercetare, alături de agenții economici și de agricultori”, a declarat Ștefan Fusea, președintele CCIA Brăila.
Platformă de comunicare
Organizatorii și-au propus să readucă pe agenda specialiștilor din agricultură cererea și oferta de mașini și utilaje agricole, substanțe pentru fertilizarea și protecția plantelor, semințe, instalații pentru industria alimentară, echipamente pentru energii regenerabile, dar și procesatori de produse agricole, producători de vinuri, legumicultori, horticultori, banci și societăți de asigurare etc. Intenția a fost ca experiența celor mai de succes producători agricoli să fie cunoscută de toți profesioniștii din acest domeniu, târgul devenind astfel o veritabilă platformă de comunicare și de dezvoltare a afacerilor.
Pe lângă componenta expozițională, Târgul AgriCultura 2015 a adus în atenție și un program complex de evenimente informative. De o largă audiență s-a bucurat seminarul “Utilaje, echipamente și tehnologii noi utilizate în agricultura modernă“, în cadul căruia s-a discutat și despre tehnologiile prin programele FLEXITECHagro®, despre Vindroverul tractat pentru recoltat furaje și mașina de regenerat pajiști sau despre centralele termice pe peleți ecoHORNET.
„Vrem să ne vindem sămânța!”
SCDA Brăila a fost prezentă la toate edițiile acestei manifestări. „Anul acesta stațiunea a oferit fermierilor din Brăila și din județele apropiate semințe de calitate și cu valoare biologică ridicată, sămânță comercială de bază, pentru ca fiecare fermier să-și poată produce sămânță certificată 1 și certificată 2. Dar am oferit și alte servicii. Spre exemplu, anul acesta la porumbul de sămânță am prezentat ce înseamnă batozat, uscat, calibrat, la care se adaugă, firesc, și serviciile de cercetare. Vrem să ne vindem sămânța, dar activitatea se mișcă destul de greu. Avem cantități suficiente de grâu (Boema, Glosa, Litera, Miranda și Izvor) de orz (Cardinal), de triticale, de orez (Polizești 28)”, ne-a declarat dr. ing. Marcel Bularda, directorul SCDA Brăila.
Cămara cu dulcețuri
Într-un stand alăturat, “Cămara cu fructe“ prezenta un sortiment variat de dulcețuri, zacuscă, bulion, produse naturale. Tinerele Alexandra Vlad și Valentina Nicoleta Gheorghiță ne-au declarat că reprezintă o microfabrică brăileană cu o capacitate de prelucrare a fructelor și a legumelor de 300 kg pe zi, realizată printr-un proiect comunitar. „Suntem la prima participare la acest târg, vrem să ne afirmăm și să ne promovăm produsele”, au susținut cele două tinere.
Braicoop, la prima ieșire în public
Prezentă pentru întâia oară la Târgul Național AgriCultura, Cooperativa Agricolă Braicoop a amenajat un stand excelent cu toate produsele realizate de cooperatorii brăileni. „Fiind prima noastră ieșire în public, vrem să ne facem cunoscuți. În spațiile de expunere sunt tehnologiile de cultivare a căpșunului, a lavandei, avem spre prezentare tot ceea ce realizăm noi în cadrul cooperativei. În același timp, oferim fermierilor interesați servicii de analize agrochimice în noul și modernul laborator coordonat de cercetătorul științific Daniela Trifan”, ne-a declarat Costică Mocanu, președintele Cooperativei Agricole Braicoop.
Unitatea este un model de succes în agricultura brăileană. “Încheiem un an agricol greu, dar bun. Am acumulat suficientă experiență, se muncește în cooperativă, dar vrem să lucrăm mai bine, mai uniți, mai organizat, pentru ca produsele noastre să le vindem mult mai bine, mai ales prin aportul departamentului de marketing manageriat de ing. Cristina Martin. Intenționăm să procesăm producția obținută, să mărim capacitatea de însilozare, astfel încât să organizăm licitații cu cantitați mari de marfă, pentru a fi mai profitabili. Mă gândesc și la exportul direct, ceea ce fac marii traderi să facem și noi! În același timp, vrem să arătăm colegilor noștri că dacă vrei cu adevărat, poți reuși. Braicoop este un model de succes!”, a adăugat Costică Mocanu.