Cine a fost la IndAgra nu poate spune că nu s-a întâlnit cu cel puţin una dintre cele zece echipe de promovare a unor produse tradiţionale, echipe formate din nu mai puţin de 88 de studenţi care s-au implicat frumos în promovarea unor produse agroalimentare autohtone.
10 echipe şi 11 standuri pentru viitor
Modalitatea aleasă de a face sampling în cadrul unor manifestări care adună foarte mulţi potenţiali clienţi se dovedeşte a fi o găselniţă de marketing cu mare impact. Studenţii din anul II şi III de la Facultatea de Management, Inginerie Economică în Agricultură şi Dezvoltare Rurală (anul III – specializarea Inginerie Economică în Agricultură şi anul II – Inginerie şi Management în Alimentaţie Publică şi Agroturism) fac acest lucru de trei ani de zile într-un mod din ce în ce mai profesionist, semn că experienţa câştigată de conferenţiarul Florin Frone tinde spre rezultate din ce în ce mai bune şi vizibile. Dr. Florin Frone, principalul responsabil pentru acest gen de curriculă şcolară, părea un părinte cu o droaie de copii frumoşi, deştepţi şi plini de iniţiativă. Sau ca o cloşcă cu pui de aur! Era mai emoţionat decât echipele care susţineau proiectele de marketing şi asta e mai mult decât o dovadă că pune mult suflet în devenirea acestor tineri..
Un altfel de examen, cel al realităţii!
Promovarea în scop didactic a afacerilor cu produse agroalimentare româneşti reprezentative, produse cu istorie şi tradiţie, lucrul în echipă, iniţiativa, ideile, filmele de promovare, mini-standuri, materiale promoţionale personalizate, campanii de sampling şi interviuri în teren, toate acestea au constituit un alt tip de examen. Spumos şi plin de inedit. Mult mai aproape de învăţământul modern, aplicativ şi cu implicare. În cadrul evenimentului, dincolo de învăţământ şi inovare, organizatorii spun că s-a marşat pe tineri ca viitori antreprenori dornici să se pregătească cât mai bine pentru ceea ce vor face în viaţa reală, în viitor.
Cele zece echipe au avut, fiecare, un stand propriu, atât cele de la specializarea Inginerie Economică în Agricultură şi Inginerie şi Management în Alimentaţia Publică şi Agroturism, cât şi un stand pentru Liceul Sf. Antim Ivireanu şi Colegiul Grigore Cerchez.
Costumul popular purtat de echipele de studenţi au făcut din eveniment o sărbătoare
O sărbătoare dată pe silenţios din pricina doliului naţional cauzat de trecerea în nefiinţă a ultimului rege al românilor, Mihai I de România. De altfel, evenimentul a fost dedicat memoriei Măriei Sale Regele Mihai I! Studenţii erau pregătiţi să susţină şi diverse programe artistice, dar dată fiind împrejurarea, s-a renunţat. Dar costumele populare diverse au reuşit să fie în sine un spectacol, acompaniate de tinereţea şi, evident, frumuseţea studenţilor. Notă discordantă a făcut doar echipa Mariei Pricopie, cea care a promovat sucul de roşii „Roşu Moldovenesc”, produs la Matca, echipă îmbrăcată cum altfel decât în roşu!
Evenimentul studenţesc s-a bucurat de participarea conducerii Federaţiei Naţionale Pro Agro, care s-a implicat activ în succesul manifestării. În special Florentin Bercu, cel care încă ocupa funcţia de director executiv în cadrul Federaţiei Pro Agro. {eful Pro Agro, Emil Dumitru, s-a adresat participanţilor cu un discurs scurt în care a sintetizat faptul că ceea ce se întâmplă este deosebit şi că „tinerii sunt cea mai de preţ resursă naţională”. La eveniment au fost chemate şi autorităţile, dar, din păcate, secretarul de stat în MADR, Daniel Botănoiu, deputatul Alexandru Stănescu, preşedinte al Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor, şi consilierul prezidenţial, Cosmin Marinescu au declinat prezenţa in corpore la eveniment. Considerându-se mult prea ocupaţi, probabil, cu treburi se stat! În schimb, au venit să vadă minunea, pentru câteva minute, văcarii de la Holstein RO. Aceştia îşi susţineau în aceeaşi clădire Adunarea Generală şi, poate şi de frumuseţea evenimentului, problemele lor aveau să li se netezească puţin.
Florentin Bercu s-a adresat conducereii facultăţii: „Apreciez foarte mult activitatea pe care o desfăşuraţi cu studenţii de mulţi ani de zile. E nevoie de cât mai multe astfel de proiecte practice şi de activităţi aplicate în mediul educaţional din România, cu precădere în cel universitar şi postuniversitar, pentru a furniza absolvenţi cât mai bine pregătiţi”.
Iniţiativa Facultăţii de Management, Inginerie Economică în Agricultură şi Dezvoltare Rurală condusă de către decanul Toma Adrian Dinu este salutară şi cu un pas în economia de piaţă. Ceea ce nu poate face decât bine agriculturii şi industriei alimentare româneşti într-un viitor european!
DE LA “TELEMEAUA DE BUDACU”, LA ”SĂRĂŢICA LUI BUNICA”
Am remarcat încă de la IndAgra echipa care a ocupat prima poziţie într-un fel de concurs născut doar pentru cuantificarea eforturilor depuse de aceşti tineri împreună cu dascălii lor. Semn că au fost cu un vârf de barcă în faţa celorlalte echipe. Andreea Mărgărit a coordonat echipa câştigătoare care a promovat Telemeaua de Budacu. Videoclipul lor de promovare, discursul, materialele promoţionale au fost echilibrate şi destul de inspirate.
Am mai remarcat, chiar la superlativ, sloganul echipei coordonate de Cosmin Ioniţă cu care s-a promovat telemeaua maturată din lapte de capră, produsă la Gura Teghi – Buzău – de Teghilact („Toţi o fac de oaie, numai noi de capră!”).
Echipa care a promovat Caşcaveaua de Teşila, produsă în Valea Doftanei, condusă de Cristina Mărgărit, a beneficiat din plin de talentul acestei fete înfipte, cu un discurs care ar umili şi pe cel mai târşit precupeţ. Sper să o regăsim curând în conducerea unei echipe de marketing care să promoveze România!
La categoria „cele bune să se adune” am trecut şi echipa care a promovat Muşchiuleţul de Însurăţei, echipă coordonată de Alin Pârjolea. Unul dintre puţinii băieţi coordonatori de proiect într-o majoritate feminină!
Un articol publicat în revista Ferma nr. 2/207 (ediţia 1-14 februarie 2018)