Noutăți Fendt și Challenger - Revista Ferma
4 minute de citit

Noutăți Fendt și Challenger

Firma Challenger produce mașini pentru protecția plantelor, tractate și autopropulsate. Ultima realizare a firmei Challenger este mașina de stropit autopropulsată Challenger RoGator.

Challenger RoGator

Mașina are un ecartament variabil pentru o bună încadrare pe rânduri în câmp și oferă posibilitatea de a circula pe drumurile publice. Ecartamentul mărit permite o viteză de lucru mai mare în curbe. Înălțimea de lucru este reglabilă, între 70 cm și 120 cm, permite lucrul în culturile de talie înaltă, de peste 200 cm. Direcția este pe toate cele patru roți pentru a proteja cultura. Raza de întoarcere este mult mai mică, 3,14 m pe raza interioară. Pentru deplasarea rapidă pe drumurile publice se face schimbarea de la direcția pe 4 roți la cea pe 2 roți.
Lățimea rampei poate fi de 24 m, 27 m, 33 m și 36 m. Rampele sunt dotate cu sistem de copiere, prevenind contactul cu solul sau cu recolta. Înălțimea este constantă pentru o distribuție ideală.
Implementarea ultimelor tehnologii de precizie pe aceste mașini, respectiv controlul prin GPS, permite optimizarea traseului de lucru. Cu o suprapunere minimă a trecerilor, economia de combustibil este substanțială. Productivitatea este mare iar consumul de fertilizant și de erbicid e mai mic. Traseele de trecere au fost optimizate în funcție de forma parcelei în care se lucrează. Secțiile rampei sunt controlate automat, prevenind dublarea lucrării și eficientizând distribuția produselor în câmp. Folosirea unui sistem de control automat al secțiilor aduce beneficii economice la fiecare aplicare.
Sistemul cu 30 de secții aduce o economie de 4116 euro, iar un sistem de 60 de secții permite economii de 5133 euro. „Impactul suprapunerilor în câmp la stropit duce la: aplicarea produselor de două ori în unele zone, ceea ce face ineficientă aplicarea și se pierd bani; suprapunerea la sămânță depreciază recolta iar impactul asupra mediului din cauza toxicității unor produse este ridicat„, a afirmat Alexandru Karacsonyi.

Foto-7_b

Transmisia continuu variabilă de la Fendt

„Fendt a făcut pionierat în domeniul transmisiilor continuu variabile utilizate pe tractoarele pentru agricultură. Avantajele utilizării unei astfel de transmisii sunt: accelerare lină fără șocuri, pierderi aproape inexistente în transmisie, raportul de transmisie este întotdeauna optim, motorul este mereu la turația la care are putere maximă, viteza este mereu adaptată perfect la aplicația în câmp, timpii de întoarcere sunt mai scurți datorită posibilității de reversare din mers, iar economia de combustibil este substanțială. Tracțiunea 4×4 este variabilă datorită sitemului unic implementat de Fendt – Torque Distribution. Puntea din față trage tractorul în curbă, raza de întoarcere este cu 10% mai mică în câmp și mereu avem rază minimă de întoarcere și cuplu maxim la puntea față. Controlul tracțiunii se face într-un mod avansat și rapid, cuplul se transmite de la o punte la cealaltă într-un timp foarte scurt, iar tracțiunea este maximă în permanență. Puntea din față se decuplează la viteze de peste 25 km/h. La viteze de peste 40 km/h, tracțiunea se poate realiza pur mecanic, hidromotorul punții din spate fiind decuplat. Deoarece există un număr minim de angrenaje, pierderile de cuplu sunt minime”, a explicat reprezentantul MEWI Orțișoara.

20170526_103434_b

Transmisia continuu variabilă de la Fendt este hidraulică, cuplul motor este transmis la roți folosind o pompă hidraulică și un hidromotor. Raportul de transmisie este calculat în funcție de unghiul elementelor hidraulice, dar și de volumul pompei și al hidromotorului. Raportul de transmisie (i) se calculează în funcție de diametrul roții conducătoare (D1) și de diametrul roții conduse (D2) (i = D1/D2). Dacă i>1, turația se reduce, iar cuplul crește. Dacă i<1, turația crește, iar cuplul se reduce. Dacă i = 1 cuplul și turația sunt egale cu cele ale motorului.

Articol publicat în revista Ferma nr. 15(198), 1-14 septembrie 2017

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →