În 2013, Claas a prezentat o serie complet nouă de modele de încărcătoare telescopice cu performanțe maxime și debite hidraulice crescute ca dinamism și confort. Gama actuală de încărcătoare Scorpion include șase modele cu înălțimi de ridicare între 6,15 și 8,75 m și capacități de ridicare între 3,0 și 5,5 tone.
Toată gama de încărcătoare telescopice Scorpion respectă acum cerințele standardului de emisii Stage IV, are puteri ale motorului mărite și caracteristici de confort optimizate.
Noua serie de încărcătoare Scorpion a fost lansată pe piață la expoziția Agritechnica 2015.
Cu ajutorul Scorpion, Claas oferă o gamă completă de încărcătoare telescopice dezvoltate special pentru manipularea materialelor, fie că este utilizat de un contractor, la uzinele de biogaz, sau în mod convențional, în ferme zootehnice. Aceste aplicații dinamice sunt caracterizate de schimbări frecvente ale condițiilor de operare și de lucru. În consecință, o transmisie suplă și o coordonare perfectă între motor și transmisie sunt indispensabile pentru încărcătorul telescopic.
Noul încărcător Scorpion este propulsat de motoare Deutz de nouă generație, conforme standardului Stage IV (Tier 4) și care oferă putere și cuplu superioare, pentru un consum de carburant mai redus. Cele mai mari modele, 9055 și 7055, sunt echipate cu motoare cu 4 cilindri cu o cilindree de 4,1 litri, care dezvoltă o putere de 115 kW/156 CP. Celelalte modele au motoare în 4 cilindri cu o cilindree de 3,6 litri, ce dezvoltă 100 kW/136 CP (la 2400 rpm, conform normei ECE R120). Toate motoarele noi includ sisteme de tratare a emisiilor, care combină DOC (convertizorul catalitic de oxidare diesel) și SCR (reducerea selectivă catalitică), folosind AdBlue.
Deplasare inteligentă pe șosea
Turația motorului diesel poate fi redusă automat cu aproximativ 15%, datorită dotării standard cu sistemul Smart Roading – deplasare inteligentă pe șosea. Un aspect important al conceptului de propulsie al încărcătorului Scorpion îl reprezintă transmisia hidrostatică inteligentă Varipower, care coordonează constant și automat turația și accelerația până la o viteză maximă de deplasare de 40 km/h. Conceptul Smart Roading garantează că motorul diesel este utilizat la capacitatea optimă de funcționare, continuu și automat, reducându-se consumul de carburant și nivelul de zgomot, fără ca performanțele să fie afectate în timpul operațiunilor de încărcare sau la deplasarea pe șosea.
Cabina – îmbunătățiri până în cele mai mici detalii
Cabina este o altă componentă care „dă de gol” noile modele. Treptele reglabile individual, distanțate, și mânerul suplimentar pe montantul B facilitează intrarea și ieșirea din utilaj, o necesitate frecventă, ținând cont de numeroasele posibilități de utilizare a încărcătoarelor telescopice. O altă caracteristică a modelelor de la 9055 la 7044 constă în grilajul de protecție FOPS prevăzut acum cu bare longitudinale, montat în exteriorul parbrizului, pe întreaga lungime. Acesta îmbunătățește vizibilitatea operatorului în partea superioară, mai ales atunci când efectuează lucrări la înălțime.
Instrumentele de diverse culori de pe afișaj sunt o altă caracteristică atrăgătoare a cabinei și ajută operatorul să evalueze rapid situația prin afișarea condițiilor actuale de funcționare ale utilajului.
Manevrare inteligentă
O caracteristică standard a încărcătoarelor telescopice Claas este manevrarea inteligentă, concept ce oferă siguranță operațională și variate funcții automate pentru diferite moduri de funcționare. Se disting patru moduri de funcționare: cupă, stivă, ridicare verticală și modul manual, moduri pentru care manevrarea inteligentă asigură reglarea raportului de coborâre în funcție de greutate și de unghiul la care se află încărcătura. O altă funcție automată a manevrării inteligente este revenirea cupei. Prin apăsarea unui buton, deplasați echipamentul într-o anumită poziție de înclinare, iar acesta poate reveni automat la poziția inițială ori de câte ori este nevoie, în timp ce lucrați.
Noul încărcător Scorpion a fost lansat la târgul expozițional Agritechnica.
Articol publicat in revista Ferma nr. 22(161) 15-31 decembrie 2015