Această platformă independentă de comunicare răspunde cerinţelor unei agriculturi performante şi aduce în prim plan o gamă largă de input-uri pentru sectorul vegetal – seminţe, fertilizanţi, produse pentru protecţia plantelor, echipamente agricole moderne şi tehnologii de ultimă generaţie.
Noutate şi diversitate
Elementul de noutate pe care AgriPlanta îl aduce în peisajul expoziţiilor de profil din România constă în abordarea la nivel experimental a lucrărilor din câmp, prin intermediul loturilor demonstrative de culturi agricole. „În cadrul demonstraţiilor avem trei segmente.
Unul dintre ele se referă la prelucrarea solului, altul vizează protecţia plantelor, în care vom arăta cum denivelarea solului nu afectează tratamentul, iar al treilea segment urmăreşte aplicarea tehnologiilor pentru protecţia plantelor, în condiţiile în care maşinile sunt performante”, ne-a precizat Corina Mareş (foto), director DLG InterMarketing.
Pentru cei care doresc să-şi testeze abilităţile în manevrarea tractoarelor, organizatorii au pregătit special un traseu demonstrativ, printre baloţi. Nu va fi un concurs efectiv, astfel încât oricine poate să răspundă acestei provocări. Sunt deja câteva firme care au anunţat că vor pune la dispoziţie personal pentru a participa la aceste demonstraţii.
În ceea ce priveşte partea de loturi demonstrative, la AgriPlanta vor fi expuse 20 de parcele, a câte 600 mp fiecare. Aici vor fi evidenţiate tehnologiile moderne de protecţia plantelor. „Spre exemplu, avem un lot de 600 mp, pe care l-am semănat cu mai mulţi hibrizi de grâu în toamnă şi pe care am aplicat tratamente în mod diferit.
Tratamentele sunt de la aceeaşi firmă, însă pe unele porţiuni am folosit mai puţini micronutrienţi, iar în alte zone nu am aplicat nici un fel de insecticide sau erbicide. Astfel s-a urmărit identificarea eşantioanelor aflate în diferite stadii de fertilizare şi ce înseamnă o aplicare corectă a tehnologiilor”, susţine Corina Mareş.
Pe un alt lot se va putea vedea cum arată un teren bine lucrat, în care s-a scarificat la 50-60 cm. De asemenea, organizatorii au pregătit un profil de sol, pentru ca fermierii să vadă de unde îşi ia rădăcina plantelor diferite substanţe.
Tot în cadrul prezentării de seminţe şi protecţia plantelor mai există o zonă semănată în primăvară cu diferiţi hibrizi de porumb şi de floarea soarelui, unde s-a aplicat, de asemenea, diferite tratamente.
„Avem o zonă în care am semănat buruieni. Pe o suprafaţă de 12 mp, am plantat diferite sortimente, în principal genul de buruieni care se regăsesc în partea de sud a ţării. Vizitatorii vor putea participa la un concurs de identificare a acestor buruieni, urmând să şi nominalizeze tipurile de tratamente care se pot aplica pentru distrugerea lor”, ne-a mărturisit gazda manifestării de la Fundulea.
Va fi organizat şi un forum, în care vor fi dezbătute teme actuale de pe piaţa grâului. Va exista şi o zonă exclusivă pentru copii, unde cei mici vor avea posibilitatea să desfăşoare anumite activităţi, să deseneze, să se plimbe cu maşinuţe. „Estimăm în jur de 50 de expozanţi, inclusiv din afara ţării.
Oricum majoritatea companiilor din România reprezintă marile branduri din străinătate”, spune directorul DLG InterMarketing.
DLG Germania (Societatea Germană pentru Agricultură) organizează de peste 25 de ani un asemenea eveniment în Germania, iar de anul trecut s-a extins şi în Turcia, unde a înregistrat un mare succes, urmând ca în 2011 să aibe loc două astfel de manifestări, în două locaţii diferite.
INFO UTIL
Accesul la expoziţie se va face pe bază de invitaţii, care vor fi distribuite prin intermediul publicaţiilor de specialitate, inclusiv revista Ferma, partener media al acestui eveniment.